تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1396 - 6:38
کد خبر : 13390

زبان نرم و قول لین مهمترین نیازمندی یک امر به معروف ثمر بخش

زبان نرم و قول لین مهمترین نیازمندی یک امر به معروف ثمر بخش

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد توجه قرار گیرد شاهد امنیت، آرامش و آسیب کمتری در جامعه خواهیم بود. وی اظهار کرد: البته برای اجرای این واجب شرعی نیاز است برخی از مؤلفه‌ها

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد توجه قرار گیرد شاهد امنیت، آرامش و آسیب کمتری در جامعه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: البته برای اجرای این واجب شرعی نیاز است برخی از مؤلفه‌ها را مراعات کنیم چرا که در غیر این صورت نه تنها به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید بلکه ممکن است عکس آنچه انتظار داریم را مشاهده می‌کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: نکته اول این است که آمر به معروف معروفات و منکرات را به درستی بشناسد و تا آنجا که در توان دارد خود نیز عامل به آنچه می‌گوید باشد تا حرف و سخن او بر روی دیگران تأثیر بگذارد.

رضایی با اشاره به ۴۳ و ۴۴ سوره طه افزود: خداوند خطاب به حضرت موسی(ع) فرمود« اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَیِّنًا لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشَى به سوى فرعون بروید که او به سرکشى برخاسته است و با او سخنى نرم گویید شاید که پند پذیرد یا بترسد»

وی ادامه داد: خداوند در این آیه بیان می‌دارد حتی امر به معروف و نهی از منکر فرعون نیز باید با زبان نرم صورت گیرد و ما نیز باید در گفته‌های خود با دیگران در حوزه امر به معروف قول نرم و لین را مورد توجه قرار دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که امر به معروف و نهی از منکر باید در جایی صورت گیرد که احتمال تأثیر وجود دارد  و اگر احتمال برخورد فیزیکی داده می‌شود باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.

رضایی گفت: بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی در کشور ما به علت مراعات نکردن و پایبند نبودن به امر به معروف و نهی از منکر است، به عنوان مثال طلاق یکی از مهمترین آسیب‌ها است، که گاه با گفت‌وگو با زوجین و راهکارهای هوشمندانه می‌توان از آن جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از آسیب‌ها فقر است که با امر به معروف به توانمندان در زمینه دستگیری از دردمندان شاید بتوان گره‌ای هر چند کوچک در این حوزه باز کرد و البته بخش مهمی از رفع فقر به مسئولین برمی‌گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در زمانه ما نوع پوشش زنان و مردان نیز گاه با فرهنگ ما سازگار نیست که با توصیه‌های دوستانه و تذکر مهربانانه می‌توان گامی در راستای اصلاح این امر برداشت.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد