تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 8:36
کد خبر : 133620

پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز ایجاد جامعه اسلامی است

پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز ایجاد جامعه اسلامی است

حجت الاسلام محمدباقر برقراری در گفت‌و گو با ایسنا، زیارت امام حسین (ع) را یکی از ویژگی‌ها و خصوصیات اربعین دانست و افزود: اربعین مخصوص سیدالشهدا(ع) است چرا که ما اربعین را حتی برای پیامبر خدا (ص) هم نداریم. برقراری با بیان اینکه در روز اربعین همه مسلمانان وشیعیان، قبر مطهر سیدالشهدا(ع) را قبله آمال خود

حجت الاسلام محمدباقر برقراری در گفت‌و گو با ایسنا، زیارت امام حسین (ع) را یکی از ویژگی‌ها و خصوصیات اربعین دانست و افزود: اربعین مخصوص سیدالشهدا(ع) است چرا که ما اربعین را حتی برای پیامبر خدا (ص) هم نداریم.

برقراری با بیان اینکه در روز اربعین همه مسلمانان وشیعیان، قبر مطهر سیدالشهدا(ع) را قبله آمال خود قرار داده و پیاده و سواره به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌روند، اظهار کرد: حرکت این جمعیت میلیونی از همه کشورهای اسلامی به سوی کربلا، زمینه‌ساز تحقق جامعه اسلامی است چرا که این حرکت، حرکت همه جوامع اسلامی برای هدفی مشخص و به سوی یک مقصد است.

وی به احیاء حق و از بین بردن باطل به‌عنوان اهداف قیام امام حسین(ع) اشاره و بیان کرد: ایجاد تمدن اسلامی نیز در گرو احیاء حق و از بین بردن باطل یعنی در گرو پیاده سازی اهداف امام حسین(ع) است پس اگر این حرکت خودجوش مردمی با آرمان و اهداف مشخص صورت گیرد، به طور قطع زمینه مناسبی برای ایجاد جامعه اسلامی فراهم خواهد کرد.

برقراری ضمن اشاره به بیت معروف عبدالرحمان جامی مبنی بر “چون میسر نیست من را کام او، عشق بازی می‌کنم با نام او”، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم زمینه‌سازی دولت عراق، حضور همه مردم در کربلا امکان‌پذیر نیست، بهتر است در مراسم پیاده‌روی اربعین که به‌صورت نمادین از یک مکان مقدس به مکان مقدس دیگری انجام می‌شود، شرکت کنیم.

امام جمعه ملایر افزود: با شرکت در این مراسم به سید الشهدا(ع) می‌گوییم درست است که جسم ما اجازه پیوستن به سیل عظیم عاشقان شما در مسیر نجف به کربلا را نمی‌دهد اما امروز این مسیر کوتاه را می‌پیماییم تا ثابت کنیم که هدف ما، هدف شما است و مکتب ما برگرفته از مکتب شما است.

وی تأکید کرد: بنده به‌عنوان قطره ناچیزی در دریای پرتلاطم ملت ایران، از مردم به ویزه نسل جوان می خواهم که امسال شعائر مذهبی را در اربعین حسینی بزرگ بشمارند.

برقراری همچنین خواستار حضور پر شور مردم ملایر در مراسم پیاده‌روی نمادین عزاداران اربعین حسینی در شهرستان شد و گفت: بهتر است که مردم با همان کوله پشتی که هر سال برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا می شدند، در این مراسم که روز دوشنبه ۵ مهر ماه از میدان امام حسین(ع) به سوی امامزاده عبدالله برگزار می شود، شرکت کنند تا فضای پیاده‌روی اربعین برای آنان تداعی شود.

امام جمعه ملایر به ضرورت رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی برای حضور در این مراسم نمادین اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان و مدیران شهرستان نیز مسیر حرکت را با اهداف و سخنان امام حسین(ع) آذین‌بندی کنند تا ما نیز به سهم خود و در حد توان خودمان در ایجاد تمدن جامعه اسلامی سهیم باشیم.

 انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد