تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 - 8:15
کد خبر : 13347

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رسالت مسئولین است/سردار شهید نوروز صالحی لبیک گوی نماز اول وقت در کربلای ایران بود

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رسالت مسئولین است/سردار شهید نوروز صالحی لبیک گوی نماز اول وقت در کربلای ایران بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از هفت چشمه، همزمان با ایام هفته دفاع مقدس مصاحبه ایی داشتیم با  خیرالله طهماسبی متولد۱۳۴۵ یکی از رزمندگانی که در ۸ سال جنگ شرکت داشت.   ضمن تشکر از حضورتان در این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از هفت چشمه، همزمان با ایام هفته دفاع مقدس مصاحبه ایی داشتیم با  خیرالله طهماسبی متولد۱۳۴۵ یکی از رزمندگانی که در ۸ سال جنگ شرکت داشت.
 
ضمن تشکر از حضورتان در این گفتگو لطفاً خودتان را معرفی بفرمائید:
 خیر الله طهماسبی هستم  در سال ۱۳۴۶در شهر اردل به دنیا آمدم  تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی را در شهر محل تولدم سپری کردم.
  
 
چگونه به جبهه رفتید؟
 بنده  در سال ۱۳۶۱ بعنوان نیروهای بسیجی به جبهه اعزام شدم

 وقایع دوران جنگ را چگونه دیدید و حضورتان در جنگ به چه شکلی بود؟
آن رشادت‌ها و آن چیزی که ما در آن دوران دیدیم یک درس بود. جنگ باعث اتحاد بین همه شده بود, همان طور که در شرح زندگی  امامان و معصومین, در طول تاریخ ذکرشده و آنان چگونه  حماسه آفریدند. فکر می‌کنم دوران جنگ ما نیز یک حادثه بزرگ تاریخی بود, که سینه‌به‌سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل خواهد شد.

 تأثیرگذارترین فرد در زندگی‌تان چه کسی بود؟
همرزم شهیدم سردار نوروز صالحی که در جبهه‌های حق علیه باطل بعثی حضور فعال داشت از دوران نوجوانی وارد جبهه شدند و روحیه ایشان و طرز تفکرات این شهید بزرگوار بسیار روی بنده تأثیرگذار بود.

در یکی از مقر هایی در شوش و دانیال با تعدادی از رزمندگان به همراه سردار شهید نوروز صالحی  داشتیم سنگر مهمات را آماده می کردیم بلافاصله متوجه صدای اذان شدیم که در این موقع سردار شهید نوروز صالحی  گفته الان وقت اذان است و یادمان نرود نماز اول وقت اولین درس جبهه است چرا که امروز ما ادامه دهندگان راه امام حسین(ع) هستیم و آن روز امام مظلوم ما در سخت ترین شرایط نمازش را اول وقت خواند  که این شهید بزرگوار با این مطلبشان نقش بسیار زیادی در زندگی بنده داشتند.
 

چگونه طرز تفکر شهدای بزرگوار را می‌توان به دیگران انتقال داد؟ 
زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا, ایجاد کردن  فرصت های لازم برای ایثارگران تا بتوانند آن رشادت‌ها را بیان کنند وبه تصویر بکشند , یک زمانی بود خیلی از سریال‌ها و فیلم های ما مرتبط با زمان جنگ بود, ولی در حال حاضر خیلی کم رنگ‌شده. کاش کتاب‌هایی نوشته شود و این حماسه به شکل‌هایی متنوع و از زبان ایثارگران و رزمندگان  ثبت شود و همه با مفهوم واقعی ایثار در جنگ آشنا شوند و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ایثارگران در برنامه‌های متفاوت مرتبط با آن زمان به نظرم تأثیر به سزایی دارد.

توصیه شما به نسل سومی و چهارمی‌ها چیست؟
به  نظر من الان جبهه‌های جنگ دیگری برای ما درست شده است, هر خانه‌ای جبهه است. فرهنگ های متنوع غلطی از غرب دارد وارد زندگی ما می‌شود. مهم‌ترین جنگ این زمان جنگ فرهنگی است.نقش صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی و آگاهی و مبارزه بافرهنگ غلط غرب خیلی مهم است.

خواسته شما از مسئولین چیست؟
شرایط جبهه و جنگ و فرهنگ ایثار در دوران دفاع مقدس فاصله نگیریم , مسئولین باید حواسشان از لحاظ فرهنگی و غیرفرهنگی به نسل آینده و جوانان  مملکت باشد.

 برای این انقلاب خون‌ها ریخته  شده است , شهیدانی  که نیستند و یادشان زنده است  باید  اهداف والای که به خاطر آن جان‌عزیز خود را نثار کردن مستدام و مستمر پیگیری گردد.
 مسئولین پاسدار خون شهدا باشند چون هر چه آبرو داریم از خون شهدا است
 
حرف آخر:

ضمناً از پایگاه خبری تحلیلی هفت چشمه که با این‌گونه برنامه‌ها سعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان عزیز خصوصاً   قشر دانشگاهی کشور اسلامی دارید ، به سهم خودم تشکر می‌کنم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد