تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 - 7:57
کد خبر : 13339

۵۲ آمر به معروف و ناهی از منکر به شهادت رسیده اند

۵۲ آمر به معروف و ناهی از منکر به شهادت رسیده اند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سید احمد زرگر  دیشب در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت الله راستی کاشانی در مسجد جامع کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: شهادت در راه اسلام یکی از افتخارات شیعه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سید احمد زرگر  دیشب در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت الله راستی کاشانی در مسجد جامع کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: شهادت در راه اسلام یکی از افتخارات شیعه است و ما معتقدیم در نظام اسلامی در رابطه با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید حتی یک شهید داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه، حضور مردم در صحنه امر به معروف و نهی از منکر اصل مهم در نظام اسلامی است گفت: نقش مردم در انجام امر به معروف و نهی از منکر باید پر رنگ تر دیده شود.

حجت الاسلام زرگر،  با اشاره به نامگذاری هفته اول ماه محرم به هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: رسالت اصلی امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

به‌گفته‌وی، برنامه های متنوعی به مناسبت این هفته در سراسر کشور برنامه ریزی شده است که در همین رابطه روز جمعه راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر در اولین جمعه از محرم در میعادگاه های نماز جمعه سراسر کشور برگزار شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور،سخنرانی دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر قبل از خطبه های نماز جمعه سراسرکشور، همایش تجلیل از تلاشگران امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور، برگزاری طرح یاوران معروف و یادآوران امربه معروف و نهی از منکر را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

حجت الاسلام زرگر، در ادامه از تشکیل گروههای امر به معروف و نهی از منکر و یاوران معروف در وزارت خانه ها، سازمانها و ادارات کشور و یادآوران در آموزش و پرورش خبرداد و گفت: این گروه ها در قالب گروه های ۱۰ نفره  با هماهنگی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و آموزش داده و سازماندهی می شوند.

وی،تصریح‌کرد: نیروهای امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور در قالب گروهای ۱۰ نفره در محلات، آموزش و پرورش و وزارت خانه ها، سازماندهی و فعالیت خواهند کرد.

به‌گفته‌وی، در حال حاضر ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها فعال است

حجت الاسلام زرگر، با اشاره به اینکه براساس قانون امامان جمعه رییس ستاد هستند  گفت: ستادها دارای حدود ۱۸ عضو از مسؤولان رده بالای استانها و کشور هستند که در حال حاضر ۶ وزیر برای برنامه ریزی و سیاست گذاری در ستادهای امر به معروف و نهی از منکر عضویت دارند.

وی در پایان با انتقاد از اینکه ردیف های بودجه فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر رقم ناچیزی است گفت: از این رو در قانون به دولت اجازه داده شده تا از بودجه های فرهنگی دستگاهها برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود.

به‌گفته‌وی، برای ایجاد گروه ها در قانون پیش شده تا شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود و مجموعه نظام برای تشکیل شورا و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند از بودجه های خود برای انجام این فریضه استفاده کنند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد