تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 11:00
کد خبر : 133335

معاون استاندار سمنان: والدین مقابل بازگشایی مدارس ایستادگی نکنند/ علی لندی دانش‌آموز عرصه ایثار بود

معاون استاندار سمنان: والدین مقابل بازگشایی مدارس ایستادگی نکنند/ علی لندی دانش‌آموز عرصه ایثار بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دبیرستان دخترانه شاهد سمنان (دوره اول) ضمن تبریک فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دبیرستان دخترانه شاهد سمنان (دوره اول) ضمن تبریک فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تقارن بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی بسیار ارزشمند است و نشان از این دارد که هر کدام از این موارد می‌تواند متأثر از دیگری باشد؛ در طول هشت سال دوران دفاع مقدس اگر جوانان این مملکت از دین و کیان نظام دفاع کردند، به دلیل درس‌هایی بود که از عاشورا و اربعین حسینی گرفته بودند و حقیقتاً به‌خوبی این درس را پس دادند.

وی افزود: دانش‌آموزان، مربیان و معلمان ما نیز در طول این چند دهه نشان دادند حقیقتاً شاگردان خوبی برای امام حسین (ع) و رهروان خوبی برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند.

خجسته‌پور بیان کرد: در طول عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی، ذره‌ای از ارزش‌های دینی نوجوانان و جوانان ما کم نشده است؛ آن‌ها به‌خوبی در دوران هشت سال دفاع مقدس، ایثار و ازخودگذشتگی داشتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: پس از جنگ، دشمنان و معاندان، آمال و آرزوی خود را این‌گونه بیان کردند که دیگر جوانان و نوجوانان این سرزمین، اهل ازخودگذشتگی و ایثار نیستند؛ اما در برهه‌های مختلف، این عزیزان نشان دادند هنوز اهل گذشت و تقدیم جان خود برای همنوع هستند.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: علی لندی، دانش‌آموزی که چند روز پیش جان خود را برای همنوع خود به خطر انداخت و برای نجات آنها به دل آتش زد و روز گذشته به‌سوی معبودش شتافت و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد، نمونه بارز این مهم، یعنی ایثار و ازخودگذشتگی است.

وی ادامه داد: این ازجان‌گذشتگی، درس‌آموزی از اربعین و عاشورای حسینی است؛ بین قیام امام حسین (ع) و هشت سال دوران دفاع مقدس و دفاع جانانه در مقابل کفر تحت زعامت فرماندهی کل قوا، امام راحل و ادامه این درس‌آموزی نوجوانان و جوانان ما تحت زعامت مقام معظم رهبری، ارتباط عمیقی وجود دارد.

خجسته‌پور یادآور شد: هشت سال دوران دفاع مقدس برای ما دوران درس‌آموزی بود؛ آموختیم اگر تمام غرب و شرق عالم و مرتجعان منطقه با پشتیبانی مالی در مقابل یک نظام قرار گیرند، اما ما وحدت کلمه داشته باشیم، می‌توانیم برابر تمام دنیا قرار بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه با وحدت کلمه توانستیم مقابل تمام کفر قرار گیریم، تأکید کرد: دشمنان ما نیز می‌توانستند از این ایستادگی ما عبرت بگیرند، اما اهل بصیرت نبودند و بعد از هشت سال دفاع مقدس، جنگ‌های دیگری را به ما تحمیل کردند.

خجسته‌پور گفت: دشمنان جنگ‌هایی همچون جنگ فرهنگی و به فرموده مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی، جنگ اقتصادی و تحریم‌ها را به ما تحمیل کردند؛ اما با ازجان‌گذشتگی جوانان غیور این مرزوبوم، جنگ فرهنگی آنها شکست خورد و مردمان این سرزمین از جنگ اقتصادی نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

وی اظهار کرد: از معلمان و فرهنگیان که در طول دوران همه‌گیری ویروس کرونا، دست از آموزش و تعلیم برنداشتند، تقدیر و تشکر داریم و با تمهیدات انجام‌شده در سال تحصیلی جدید، شاهد حضور پرشور دانش‌آموزان در فضای مدرسه خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: به‌عنوان یک معلم از والدین تقاضا داریم تا مقابل بازگشایی مدارس ایستادگی نکنند و بدانند که ما و تمام دست‌اندرکاران بحث تعلیم و تربیت، دلسوز فرزندان شما هستیم و حتماً به سلامت دانش‌آموزان اهمیت خواهیم داد.

تمام امید ما در آینده به شما دانش‌آموزان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان هم اظهار کرد: بحث اقرأ، علم و آموزش اولین پیامی بود که به پیامبر اکرم (ص) نازل شد و خداوند متعال، اول معلم عالم هستی هستند.

او گفت: یاد و خاطره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس و شهدای معلم و دانش‌آموز را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: بر اساس روایت شریفه، طلب علم و آموختن بر همگان واجب است؛ علاوه بر این، هوشیار باید بود که خداوند متعال، طالبان دانش و علم، دانش‌آموزان و دانشجویان و کسانی که به دنبال دانش هستند، را دوست دارد.

مطیعی بیان کرد: شرط نگاه داشتن این دوستی این است که گناه نکنیم؛ گناه تاریکی می‌آورد، زندگی خود را باید در مسیر کسب دانش معنوی کنیم و خدادار باشیم.

او گفت: تمام امید ما در آینده به شما دانش‌آموزان است که امیدواریم به قله‌های کمال برسید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد