تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 17:08
کد خبر : 133131

استانداران باید زودتر انتخاب شوند/ ورود نمایندگان در مسائل اجرایی آسیب است

استانداران باید زودتر انتخاب شوند/ ورود نمایندگان در مسائل اجرایی آسیب است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان اینکه اربعین در دوران ما عظمتی شد برای رفعت دین و اعتلای نام اهل بیت(ع) در دنیا، اظهار داشت: در زمانی زندگی می‌کنیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان اینکه اربعین در دوران ما عظمتی شد برای رفعت دین و اعتلای نام اهل بیت(ع) در دنیا، اظهار داشت: در زمانی زندگی می‌کنیم که عظمت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) را با چشمان خود می‌بینیم و خدا کند از این عظمت و نورافشانی اهل بیت(ع) در عالم وجود بهره ببریم.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه اربعین امروز یک روز و یک زیارت نیست امروز اربعین یک رسانه جهانی شده است، افزود: وقتی کاری برای خدا شد، خدا رنگ و روی ابدی به آن می‌دهد، امروز اربعین یک رسانه جهانی به نفع شیعه و اهل بیت شده است و از همه ادیان و مذاهب در این مانور مذهبی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم این حرکت بین‌المللی مقدمه و راه‌گشایی باشد برای ظهور فرزندش حضرت مهدی(ع) بیان کرد: دنیا باید قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) امام حسین(ع) را بشناسد و با ایشان آشنا باشد.

صالح با گرامیداشت هفته دفاع مقدی عنوان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و فداکاری‌ها است، اگر دفاع مقدس نبود امروز نامی از ایران و اسلام و اهل بیت نبود، همه اینها مرهون ۸ سال دفاع مقدس است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه شهیدان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان انجام وظیفه کردند، گفت: مهم‌ترین وظیفه‌ای که امروز داریم آشنایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، جامعه‌ای که اهل جنگ و دفاع نباشد از بین می‌رود، گردآوری خاطرات شهدا کار بسیار مهمی است، وقتی کتابی از خاطرات جبهه و جنگ نوشته می‌شود، رهبر معظم انقلاب کتاب را مطالعه می‌کنند و این بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه آن چیزی که امروز برای مردم مهم است آشنا شدن با خاطرات شهدا است، افزود: در شهرضا چندین سال است که تمام خاطرات، عکس‌ها و فیلم‌ها از رزمندگان و ایثارگران جمع‌آوری می‌شود، باید برنامه‌ریزی شود جوانان از این ذخیره ارزشمند استفاده کنند.

وضعیت آموزش و پرورش به طور جدی مورد حمایت قرار نگرفته است

صالح با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: باید از همه دبیران و مدیران که در طول ۲ سال گذشته زحمت بسیاری کشیدند، تشکر کرد؛ امسال هم مشخص نیست وضعیت کلاس‌ها حضوری باشد، باید تلاش جدی کنیم.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: جای گلایه دارد، وضعیت آموزش و پرورش به طور جدی مورد حمایت قرار نگرفته است و معلمان و دانش‌آموزان نگرانی‌هایی دارند، در اخبار شنیدیم که ۱۰ سال است که شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل نشده است، شورایی که رئیس جمهور ریاست آن را بر عهده دارد در دولت یازدهم و دوازدهم این شورا جلسه تشکیل نشده است و سبب شده مشکلاتی برای آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی با بیان اینکه وقتی رئیس جمهور کشوری اینقدر بی‌تفاوت باشد که در ۲ دوره جلسه تشکیل ندهد، وضعیت خوب نمی شود، بیان کرد: کسی هم نیست که بگوید چرا مگر شما رئیس این جلسه نبودید، چرا ده سال است که تشکیل نشده و حالا بعد از ۱۰ سال با حضور سید ابراهیم رئیسی برگزار می‌شود.

صالح با بیان اینکه آموزش و پرورش در طول این چند سال بیشترین جابه‌جایی را داشته است، گفت: عیب از بی‌مسؤولیتی‌ها و بی‌تفاوتی‌ها است، در دولت سید ابراهیم رئیسی معلمان و دبیران و دانش‌آموزان جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کنند.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: والدین باید نسبت به مدیریت فضای مجازی کار کنند، اگر کرونا تمام شد باز هم آموزش مجازی وجود دارد، در چند سال آینده اکثر آموزش‌ها مجازی می‌شود و نمی‌توان از دنیا عقب بمانیم، اینجا وظیفه والدین بسیار سنگین است و باید مدیریت کنند.

مردم در دولت سیزدهم امیدوار شدند

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه این مدتی که از دولت سیزدهم گذشته مردم امیدوار شدند و کارهای بسیاری شده است، بیان کرد: باید بدانیم و امیدوار باشیم در مسائل بین‌المللی و خارجی اتفاق بزرگی که افتاد و بسیار سرنوشت‌ساز است، عضویت ایران در سازمان منطقه شانگهای است که بعد از چندین سال ایران عضو این سازمان شد و ۹ کشور عضو آن هستند.

صالح با بیان اینکه آمریکا خیلی تلاش کرد ایران موفق نشود در این عضویت چرا که بسیاری از مشکلات ایران در حوزه اقتصادی و اجتماعی حل می‌شود، گفت: در این سازمان کشورهای بزرگ چین، هند، پاکستان و روسیه عضو هستند، ۲۵ درصد ذخایر نفت و ۵۰ درصد ذخایر اورانیوم مربوط به این ۹ کشور است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور سبب امیدواری است، خاطرنشان کرد: یک جمعه‌ای انسان از خواب بیدار می‌شد و می‌شنوید بنزین گران شد و رئیس جمهور یک مملکت هم می‌گفت من هم نمی‌دانستم که بنزین گران شده، اما الآن صبح جمعه که اخبار را که گوش می‌دهیم می‌بینیم سید ابراهیم رئیسی صبح قبل از طلوع آفتاب به ایلام رفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه همه باید دولت سید ابراهیم رئیسی را کمک کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس فرمودند که نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند و به دولت فشار نیاورند، مشورت دادن اشکال ندارد اما دخالت و پافشاری و اصرار نمایندگان بر عزل و نصب مدیران خلاف فرمایشات رهبر است.

صالح با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ورود نمایندگان در مسائل اجرایی یک آسیب است، بیان کرد: نمایندگان از این مسائل اجرایی باید کناره بگیرند و وارد شدن در این مسائل و با مسؤول اجرایی در این زمینه توافق کردن، خطراتی دارد و باید اجتناب کرد.

استانداران باید زودتر انتخاب شوند

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه دولت باید هر چه زودتر استانداران لایق، دلسوز و ولایی را انتخاب کند تا کار دولت بهتر پیش رود، افزود: در شهرستان شهرضا شورای شهر و شورای شهرستان تشکیل شد و اعضا مشخص شدند و تقاضا می‌کنم با همدلی و همفکری و وحدت کارهای زمین مانده در شهر را انجام دهند.

وی با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون کرونا گفت: مردم باید نسبت به واکسن اهمیت دهند و گوش به حرف دشمن ندهند، در طول این ۴۰ سال باید دشمن را بشناسیم، امروز دولت تصمیم جدی برای مهار این بیماری دارد و بعضی از افراد نمی‌خواهند موفقیت نظام و مسؤولان را ببینند و شایعه‌پراکنی می‌کنند.

صالح خاطرنشان کرد: وقتی میلیونی واکسن وارد می‌شود یعنی اینکه برای دولت جان مردم مهم است، کسانی که نمی‌توانند آسایش مردم را ببینند، شایعه‌پراکنی می‌کنند، کسانی که مردم را نسبت به زدن واکسن می‌ترسانند، نادان هستند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد