تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 - 6:25
کد خبر : 13304

عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) حرکتی حیات‌بخش برای جامعه است

عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) حرکتی حیات‌بخش برای جامعه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما،حجت الاسلام غلامرضا دهقان در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت امام حسین(ع) در حسینیه صاحب الزمان(عج) شهرستان خاش با بیان اینکه ماه محرم ماه عشق و شعور است، اظهار کرد: این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما،حجت الاسلام غلامرضا دهقان در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت امام حسین(ع) در حسینیه صاحب الزمان(عج) شهرستان خاش با بیان اینکه ماه محرم ماه عشق و شعور است، اظهار کرد: این ماه، ماه  آمیختن خون، عشق، حماسه، عرفان و ماه قیام و پیام است.

وی بیان کرد: در ماه محرم الحرام دل های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوی مراد و محبوب خودش هدایت می کند و در این ایام شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار با کاروان کربلا همراه و هم‌نوا می شوند تا شور و شعور عاشورایی دوباره احیا شود.

حجت الاسلام دهقان خاطرنشان کرد: در ماه محرم الحرام آوای فداکاری و مقاومت مقابل بیداد در جهان هستی طنین‌انداز می‌شود و  طلسم استکبار و ظلم درهم شکسته و به افسون ناامیدی در مقابل زورگویان غاصب استکبار جهانی و صهیونسیم غاصب خاتمه می‌دهد.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا باید در طول تاریخ زنده نگه داشته شود، افزود: باید آرمان‌ها نیز زنده بمانند تا به ظهور حضرت ولی عصر(عج) و پیاده شدن حکومت عدل الهی در جهان پیوند بخورد .

امام جمعه شهرستان خاش خاطر نشان کرد: فرهنگ عاشورای حسینی رمز پیروزی انقلاب و انسان‌های مومن در مقابل کفر و ظلم است و لذا زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و کربلا ارزش‌های انقلاب را بیش از پیش پایدار و گسترش و ترویج می‌دهد.

وی اذعان کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) برگرفته از امر به معروف و نهی از منکر بوده و ایشان در واقع شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند در حالی که ارزش‌های اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.

رئیس شورای فرهنگی شهرستان خاش اظهار کرد: سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) از همه چیزها گذشته بود و جهت دفاع از دین مبین اسلام به درجه رفیع شهادت رسیدند و در قیام کربلا، امام حسین(ع) دنبال این‌چنین سربازانی بودند ولی تعدادشان بسیار کم بود.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه خوانی و مداحی پرداخت و در مومنان و عزاداران حسینی(ع) در پایان بر سر سفره اهل بیت(ع) گردهم آمدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد