تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 14:25
کد خبر : 133022

انتقاد امام جمعه شهرکرد از حذف نام چهارمحال و بختیاری از لیست استان‌های محروم

انتقاد امام جمعه شهرکرد از حذف نام چهارمحال و بختیاری از لیست استان‌های محروم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه بشر باید همیشه دنباله‌رو آئین پیامبر(ص) خود در مقطع و زمان خودش باشد، گفت: آئین آسمانی ثابت است اما فروعی دارد که با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه بشر باید همیشه دنباله‌رو آئین پیامبر(ص) خود در مقطع و زمان خودش باشد، گفت: آئین آسمانی ثابت است اما فروعی دارد که با توجه به زمان تغییر می‌کند و اصل آئین آسمانی را تغییر نمی‌دهد و هرکس که به این آئین پایبند باشد اهل بهشت خواهد بود.

دولت‌مردان از داستان‌های قرآنی عبرت بگیرند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به داستان‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های که دولت‌مردان امروز باید داشته باشند سدسازی بود که بین ظالم و مظلوم ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تقوا قوت بخش عقل است، ادامه داد: گناه عقل را اسیر می‌کند و اگر عقل اسیر شد دیگر نمی‌تواند فرمانبردار و هدایتگر باشد پس با تقوا عقل را قوی کنید.

منظم شدن عقل و تقوا شهید تربیت می‌کند

نکونام بیان کرد: رزمندگان در جبهه‌ها با ایمان قوی میان عقل و تقوا نظم ایجاد و هوا را اسیر کردند که نتیجه این عملکرد تربیت این همه شهید و سلیمانی‌ها شد و دشمن انقلاب به مقصد نرسید.

در حلقه‌های صالحین انسان خداباور تربیت کنید

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: در حلقه‌های صالحین باید انسان‌هایی تربیت شود که عشق خدا در قلوب آن‌ها متبلور شود و به قیامت، معاد و پرسش و پاسخ ایمان و باور داشته باشند که این انسان رنگ خدایی به خود می‌گیرد و ظلم‌ستیز خواهد شد.

در زنده نگهداشتن اربعین بکوشید

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اربعین در دوران دفاع مقدس و بعد از آن زنده بود زیرا که شعار رزمندگان حسین حسین، شهادت و عشق به کربلا بود و عازم نشدن ایرانیان طی این دو سال به کربلا غمی بر دل ما است اما با برپایی موکب‌هایی در گوشه و کنار و خدمت به علاقه‌مندان اباعبدالله (ع)، راه‌اندازی کاروان‌های نمادین پیاده‌روی اربعین، جلسات و اجتماعات مختلف و… با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی همه به زنده نگهداشتن اربعین کمک می‌کند.

وی افزود: انسان یا باید عالم ناطق و یا مستمع خوب باشد و در هر لحظه در کسب علم تلاش کند البته این علم لوازم و زیرساخت‌های لازم دارد که دولت‌مردان وظیفه دارند این زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

تسریع در تعیین تکلیف مدیریت‌هل استانی خواسته مردم است

نکونام بیان کرد: تسریع در تعیین تکلیف مدیریت‌های استانی درخواست چندین باره ما و مردم بوده که دولت باید در این امر توجه داشته باشد البته مدیران استان عنایت دارند که در این مدت نباید کارها کند و یا کم شود.

منظور از تسریع شتابزدگی و انتخاب نادرست نیست

وی با بیان اینکه البته منظور از تسریع در انتخاب مدیران، عمل شتابزده نیست که انتخابی نادرست صورت پذیرد، گفت: انتخاب باید با دقت تمام صورت گیرد تا مدیری لایق و شایسته که خدمتگزار همه باشد انتخاب شود.

خروج از محرومیت بر چه اساسی رخ داده؟

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: شنیده شده نام استان چهارمحال و بختیاری از استان‌های محروم خارج شده است که باید دقت شود این خارج شدن بر چه اساس و شاخص‌های ایجاد شده است، هرچند داشتن صفت محروم خیلی خوشایند نیست اما واقعیت‌ها را نمی‌شود تغییر داد.

نکونام ادامه داد: این استان در بخش‌های مختلف از جمله راه‌ها، معیشت، روستایی، اشتغال، صنعت، آب، کشاورزی و… فاصله‌های زیادی با استان‌های برخوردار دارد که علی رغم ظرفیت‌های بالایی که در استان وجود دارد امکان استفاده از این ظرفیت‌ها نیست پس زمانی این صفت باید حذف شود که امکانات با عدالت در اختیار همه استان قرار گیرد و لازم است که همه نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد