تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 12:45
کد خبر : 132397

اعزام پنج موکب اربعین اردبیل به کشور عراق

اعزام پنج موکب اربعین اردبیل به کشور عراق

اسفندیار هوشیار روز سه شنبه ۳۱شهریورماه در مراسم اعزام موکب‌های عزاداری به نجف و کربلا اظهار کرد: به نمایندگی از موکب‌های اربعین حسینی، موکب حضرت زینب (س) از شهر آلنی مشگین‌شهر به همراه ۳۲ خادم حسینی به کشور عراق اعزام شدند. وی تصریح کرد: با هماهنگی کشور عراق و ستاد عتبات عالیات این موکب‌ها در

اسفندیار هوشیار روز سه شنبه ۳۱شهریورماه در مراسم اعزام موکب‌های عزاداری به نجف و کربلا اظهار کرد: به نمایندگی از موکب‌های اربعین حسینی، موکب حضرت زینب (س) از شهر آلنی مشگین‌شهر به همراه ۳۲ خادم حسینی به کشور عراق اعزام شدند.
وی تصریح کرد: با هماهنگی کشور عراق و ستاد عتبات عالیات این موکب‌ها در مسیر حرکت زائران در اربعین حسینی حاضر شده و نسبت به پذیرایی و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی نیز اقدام می‌کنند.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: در این موکب قرار است روزانه پنج هزار پرس غذا در نوبت صبح، ظهر و شب به زائران ارائه شده و در کنار آن سایر خدمات نیز در کشور عراق با صلاحدید مسئولان به انجام خواهد رسید.
هوشیار محدودیت اعزام زائران در اربعین حسینی را یادآور شد و افزود: تلاش می‌شود تا در سال‌های آینده ظرفیت اعزام زائران با بهبود شرایط کرونایی افزایش یافته و تسهیل ویژه‌ای در تردد زمینی زائران نیز فراهم آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امسال به هیچ وجه به غیر از صاحبان موکب‌ها و تعدادی از هیئت‌های عزاداری که ثبت‌نام و مراحل واکسیناسیون را انجام دادند، اعزام زمینی به کشور عراق انجام نمی‌شود و عزاداران و عاشقان امام حسین (ع) در روز اربعین در منزل و اجتماعات شهرهای خود می‌توانند عرض ارادت به ساحت سیدالشهدا (ع) را نشان دهند.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل اضافه کرد: ستاد عتبات عالیات تمام تلاش خود را در کشور عراق به کار گرفته تا زمینه ارائه خدمات به زائران حسینی و عتبات عالیات را در این کشور فراهم کند که قطعا در رسیدن به این اهداف به کمک خیرین و افراد نیکوکار نیازمندیم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد