تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1396 - 7:19
کد خبر : 13226

ضعیف‌ترین دختر و زن این است که شک می‌کند که لاک یا خدا؟!!

ضعیف‌ترین دختر و زن این است که شک می‌کند که لاک یا خدا؟!!

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه ای که در تاریخ ۹۰/۰۳/۱۹ با موضوع “زنان در کربلا” پخش شد در بخشی از سخنان خود گفت: “…  مدیریت بحران! دو جوان داشت زینب(س) که کربلا شهید شد. غیر از دو

ضعیف‌ترین دختر و زن این است که شک می‌کند که لاک یا خدا؟!!به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه ای که در تاریخ ۹۰/۰۳/۱۹ با موضوع “زنان در کربلا” پخش شد در بخشی از سخنان خود گفت: “…  مدیریت بحران! دو جوان داشت زینب(س) که کربلا شهید شد. غیر از دو جوان شانزده نفر هم فامیلش بودند، می‌شود دو تا و شانزده تا، هجده تا! یعنی یک زن هجده نفر از فامیلش را بدهد، یک فامیلش امام حسین(ع) است، یک فامیلش اباالفضل(ع) است، دوتا جوان خودش هم هستند. علی اکبر(ع) است. آن وقت هجده شهید بدهد، و هفتاد و دو شهید ببیند، بعد سخنرانی کوبنده بکند، بعد مدیریت اسارت، شکنجه، خودش را باید نگه دارد، باید دلداری به دیگران هم بدهد، از نمازش که نمی‌گذرد که هیچ، ما الان دخترمان، البته کم هستند اینها، ولی هستند. با کمال تأسف هستند کسانی که مثلاً می‌گوید نماز بخوانم لاک را چه کنم، لاک بزنم نماز را چه کنم!؟ یعنی بین خدا و لاک نمی‌تواند تشخیص بدهد. این خیلی است. یعنی ضعیف‌ترین دختر و زن این است که شک می‌کند که لاک یا خدا؟!! یعنی چقدر انسان باید سقوط کند؟

بیست سال پیش یا بیش‌تر، من نوه‌دار شدم. یکی از بستگان گفت که من می‌خواهم یک هدیه‌ای برای شما بیاورم! آن روز عمره ده هزار تومان بود، فیش عمره!‌ فرش‌های دستباف سجاده‌ای هم ده هزار تومان بود. گفت: می‌خواهی یک فرش سجاده‌ای بیاورم، دستباف است. یا یک فیش عمره؟ هر کدام را که تو می‌خواهی، ولی یکی از این را حتماً باید بگویی من می‌خواهم حتماً برای شما چشم‌روشنی بیاورم! گفتم: فرش پشم است. عمره پیغمبر است. تو سؤال می‌کنی: آقا پشم یا پیغمبر؟ خیلی باید آدم مخش نکشد… ما آدم داشتیم، آدم داشتیم قالش‌اش را می‌فروشد، می‌رود مکه، عمره، زیارت پیغمبر! آدم هم هست که فیش عمره‌اش را برمی‌گرداند و پشم می‌خرد. خیلی در این بازار افرادی بد معامله می‌کنند. افرادی هم خوب معامله می‌کنند. من دختر سراغ دارم که به پدرش گفت: این طلای من را بفروش من می‌خواهم بروم مدینه پیغمبر را زیارت کنم. دختر هم داریم که می‌گوید: آقا من مکه نمی‌خواهم بروم، النگو برای من درست کن. یعنی بین طلا و پیغمبر نمی‌تواند تشخیص بدهد. این دختر اگر فوق لیسانس هم باشد، کله‌اش مشکل دارد. آدم باید ترجیح بدهد. گاهی وقت‌ها مثلاً یک وکیل است، پول می‌دهیم چند میلیون به یک وکیل و می‌گوییم بیا و در دادگاه از من دفاع کن، وکیل می‌فهمد که حق با تو نیست، ولی برای این که پول از تو بگیرد، پول می‌گیرد و از ناحق دفاع می‌کند. یعنی عدالت را به پول می‌فروشد.

خواستگار برای دخترم می‌آید، خواستگار خانه دارد، ماشین دارد، خانواده‌ی مرفهی هستند، ولی خوب نماز نمی‌خواند، ولی یک خانواده‌ای نماز می‌خواند و مثلاً حالا مستأجر است. این نماز را با آجر معامله می‌کند. می‌گوید این آجر خانه‌اش شخصی است، آن آجر خانه‌اش مستأجری است. نماز مهم نیست، آجر مهم است. دخترش را می‌دهد به یک کسی که تارک الصلاه است، اهل شراب است، به خاطر اینکه مثلاً یک خانه‌ی آجری و یا سنگی دارد.

همه‌ی ما در امتحان هستیم. هر کس هر کاری در دستش هست، در همان کار امتحان می‌شود. امتحان چیز نیست، همه‌ی مردم و همیشه در حال امتحان هستند. هرکس… بنده الان این دوربین تلویزیون برای من امتحان است. هر کس در هر شغلی هست، همان شغلش برایش امتحان است. این‌هایی که آمدند کربلا امام حسین(ع) را بکشند، برای چه؟ حکومت ری! به عمر سعد گفتند تو اگر امام حسین(ع) را کشتی، فرماندار می‌شوی! حکومت ری را… به هوای حکومت ری رفت امام حسین(ع) را کشت. چه چیزی را با چه چیزی معامله کرد؟

زینب کبری(س) قهرمان مدیریت بحران است. فوق پرفسورا است. هجده داغ از فامیل، دو تا پسر، دو تا برادر، باقی فامیل، پیغمبر(ص) فرمود: گریه برای دخترم زینب، مثل گریه برای برادرش امام حسین(ع) است و به قدری این خانم با کمال بود که امام حسین(ع) به زینب کبری(س) گفت: زینب جان در نماز شب به من دعا کن. زن به کجا برسد مقامش که امام معصوم به این خانم بگوید به من دعا کن! خوب این چندن جمله به خاطر اینکه در آستانه‌ی وفات حضرت زینب(س) بیننده‌ها بحث را گوش می‌دهند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد