تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1396 - 7:00
کد خبر : 13218

نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرهای استان هرمزگان برگزار می شود

نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرهای استان هرمزگان برگزار می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد پیش ازظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در بندرعباس به امامت آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس برگزار می شود، بیان داشت: در ماه محرم ترویج دین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد پیش ازظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در بندرعباس به امامت آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس برگزار می شود، بیان داشت: در ماه محرم ترویج دین پر اهمیت است. دین به خاطر ماه محرم و صفر زنده شد. همه مروجین دین در این ماهها برای مباحث و ترویج دین در تکایا، حسینه ها، جلسات اداری و مراسمات عزاداری حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه ترویج فرائض دینی در این ماه شکل می گیرد، عنوان کرد: اگر نماز احیا شود تمامی فرائض دینی احیا خواهد شد. امام حسین (ع) در روز تاسوعا و عاشورا جایگاه واقعی اقامه نماز را به تمام مسلمانان در عمل نشان داد.

حجت الاسلام فروزان نژاد با اشاره به این نکته که دشمنان از اقامه نماز ظهر عاشورا هراس دارند، خاطرنشان کرد: اقامه نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا درس های بسیار زیادی داشت، اولین هدف اقامه نماز این بود که بستر و هدف زندگی همه انسان ها عبادت است و انسان ها برای عبادت خلق شده اند. دومین هدف آن بود که نماز اول وقت پر اهمیت است و هیچ چیز نباید مانع نماز اول وقت باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان اظهارداشت: امام حسین (ع) شب قبل از عاشورا از دشمن برای عبادت و نماز خواندن فرصت گرفت و این نشان از اهمیت نماز در اسلام و دین است. حتی در ظهر عاشورا برای اقامه نماز فرصت خواست و خواستار اتمام جنگ برای اقامه نماز شد. ولی دشمن از عبادت و نماز امام حسین(ع) ترس داشت.

وی با بیان اینکه درس عمل به آیات قرآن را امام حسین داد، ابرازداشت: ۸۰ آیه در قرآن در مورد نماز و اقامه آن عنوان شده است و اهمیت نماز و اقامه سر وقت بارها و بارها عنوان شده است.

حجت الاسلام فروزان نژاد، با بیان اینکه نقطه کمالی که امام حسین نشان داد ظهر روز عاشورا بود، خاطرنشان کرد: دشمنان همه جا اعلام کرده بودند که امام حسین(ع) از دین خارج شده است و برای اینکه این مقلطه را پاسخ عینی دهد، ظهر روز عاشورا به نماز ایستاد و نشان داد پیام آور دین و اسلام است.

وی با بیان این نکته که نماز ظهر عاشورا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: همه ابزار برگزاری یک نماز باشکوه عاشورا فراهم است و تمامی دستجات عزاداری در هرکجا که قرار دارند باید در همان جا با شنیدن اذان نماز ظهر عاشورا، نماز را اقامه کنند. اهمیت نماز ظهر عاشورا آنقدر اهمیت دارد که اگر کسی در حال طواف کعبه است باید طواف را رها و نماز را اقامه کند.

حجت الاسلام فروزان نژاد با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا شعور است و عزاداری شعار است، خاطرنشان کرد: نماز ظهر عاشورا را اقامه کنید در هر کجایی که در زمان نماز حضور دارید سریعا به نماز بایستید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد