تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1400 - 14:53
کد خبر : 131028

اجرای ۵۶۰۰ برنامه در گرامیداشت دفاع مقدس اربعینی ۱۴۰۰ در مازندران

اجرای ۵۶۰۰ برنامه در گرامیداشت دفاع مقدس اربعینی ۱۴۰۰ در مازندران

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان، اظهار کرد: جنگ تحمیلی بین ایران و عراق یا جنگ هشت‌ساله

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان، اظهار کرد: جنگ تحمیلی بین ایران و عراق یا جنگ هشت‌ساله که با عنوان دفاع مقدس شناخته می‌شود در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ آغاز شد.

وی افزود: این جنگ در نهایت پس از حدود هشت سال در مرداد ۱۳۶۷ به پایان رسید، امسال در چهل و یکمین سال از سالگرد دفاع مقدس، گرامیداشت این هفته را همزمان با اربعین باتوجه به محدودیت‌های کرونایی باشکوه برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال با هدف اجرای خودجوش برنامه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: در این راستا ویژه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و قرار است دفاع مقدسی اربعینی داشته باشیم.

ملکی اعلام کرد: در این هفته بیش از ۵ هزار ۶۰۰ برنامه با عناوین مختلف تدارک دیدیم، که آغازگر آن تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به‌طور نمادین در ۳۱ شهریور ماه با حضور رئیس جمهور  است، مازندران نیز با تقدیر از ۵۵ هزار نفر پیشکسوت در سالن الغدیر سپاه برنامه دارد.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: همچنین 
در ۳۱ شهریور ماه جاری افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس را در پارک موزه خواهیم داشت و برنامه‌های به ویژه در بحث فضاسازی محیطی و فضای مجازی برگزار خواهد شد.  

این مسؤول بیان کرد: در این هفته ۹۰۰ راوی دفاع مقدس جنگ‌را روایت می‌کنند، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، پخش برنامه زنده “سبز سرخ” در صدا و سیما، برگزاری طرح شهید سلیمانی با حضور ۸ هزار جهادگر، برگزاری رزمایش خدمات‌رسانی با اعزام ده‌ها گروه جهادی، عطرافشانی مزار شهدای جبهه دفاع مقدس، دیدار و تجلیل از ۷۰۰ خانواده شهدا، به صدا درآمدن زنگ مقاومت در سوم مهر ماه، برگزاری مراسم پاسداشت نیروهای مسلح، برپایی موکب کتاب دفاع مقدس، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی مجازی، برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی با ۴۲ تابلو، برنامه عصر بیان خاطرات، برگزاری رژه خودرویی، برپایی نمایشگاه کالاهای ایرانی، برپایی نمایشگاه معرفی توانمندی فرهنگی، و برگزاری مراسم گرامیداشت رزمندگان شهید یا دیدار فرماندهان با نماینده ولی فقیه و برگزاری یادواره بمباران شهدای نکا با ۳۲ شهید از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی حتی حق الزحمه جنگی رزمندگان را پرداخت نکرد، در ۴۱ سال گذشته رزمندگان یک ریال بابت حق الزحمه دریافت نکردند، جانبازان ما ۴۰ سال فقط به سقف نگاه می‌کنند، فقط یک تسبیج دست‌شان هست، اینها سند ایثار هستند، تجلیل از آنها وظیفه است.

ملکی با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۱۴۰۰ با شعار “ما مفتخر هستیم” برگزار خواهد شد، ادامه داد: هر چه ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی بر علیه نظام بگویند، مردم ما ریشه‌دار بوده و با هر بادی نمی‌لرزند، با این همه مشکلات و جنگ اعصاب‌ها خدا را در نظر گرفته و به‌خاطر شهدا صبوری کرده و به این مهم افتخار می‌کنند.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان، افزود: دولت سیزدهم با حضور آقای رویسی در حال مردمی شدن است، امیدواریم مشکلات مردم کمتر شود، ما هر چه داریم از مردم است، بدون مردم ما ماهی همچون آب هستیم، بزرگترین مولفه نظام مردم هستند، امیدواریم به حقیقت اصلی جمهوری اسلامی برسیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد