تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 16:17
کد خبر : 130797

ترابی: ریشه عظیم فساد اقتصادی در بانک‌های خصوصی است/ بانک‌هایی که بدتر از زالو اموال مردم را‌ مصادره می‌کند

ترابی: ریشه عظیم فساد اقتصادی در بانک‌های خصوصی است/ بانک‌هایی که بدتر از زالو  اموال مردم را‌ مصادره می‌کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه نظارت مردمی در مبارزه با فساد تقویت و تشدید شود، اظهار کرد: در مبارزه با فساد علاوه بر نظارت دولتی باید نظارت مردم‌سالاری انجام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه نظارت مردمی در مبارزه با فساد تقویت و تشدید شود، اظهار کرد: در مبارزه با فساد علاوه بر نظارت دولتی باید نظارت مردم‌سالاری انجام شود.

وی تصریح کرد: ابلاغ نقشه ملی پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی در ۱۲ بند ابلاغ شده و باید تمام فعالیت‌های اداری شفاف‌سازی شود.

ترابی یادآور شد: در این‌ نقشه ملی باید اولویت‌هایی در نظر گرفته شود تا ریشه فساد اداری و اقتصادی خشکانده شود.

* افرادی که دارای منافع و سود هستند نباید در تصمیمات کشوری حضور داشته باشند/ تا  افراد تاثیرگذار و باندهای بزرگ در امر فساد شناسایی و متلاشی نشوند مبارزه با فساد موثر نخواهد بود

امام‌جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در تصمیمات کشوری باید به تعارض منافع توجه شود و افرادی که در این تصمیمات دارای منافع و سود هستند نباید در این طرح و جلسه که مصوبات آن تصویب می‌شود، حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: بخش اعظم‌ مشکلات به‌خاطر عدم درستی دولت الکترونیک بوده و تا این درست نشده و اشرافیت اطلاعات تقویت نشود، مشکلات حل نخواهد شد.

ترابی بیان کرد: در مبارزه با فساد باید نخست به دنبال افراد تاثیرگذار و باندهای بزرگ در انجام فساد بود و سپس به افراد زیردست رسید زیرا تا این افراد شناسایی و متلاشی نشوند مبارزه با فساد موثر نخواهد بود.

* «طرح تسهیل‌گری برای صدور برخی مجوزها» سبب شکستن انحصار مجوز برای برخی از رانت‌خوارها  شد/ برخی بانک‌های خصوصی با کارشناسی‌های دروغ جان مردم‌ محروم را گرفته‌اند

وی ضمن تشکر از دولت جدید ابراز کرد: در قدم‌های اول دولت جدید و نخستین سفر رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس شانگ‌های ما شاهد عطر تحول در کشور مانند ارزانی قیمت سیمان‌ و مصالح هستیم و ان‌شاالله در دولت جدید شاهد تحولات خوب اقتصادی خواهیم بود.

امام جمعه گنبدکاووس از «طرح تسهیل‌گری برای صدور برخی مجوزها» تشکر کرد و گفت: این طرح سبب شکستن انحصار مجوز برای برخی از رانت‌خوارها  شده و ایجاد  کسب و کار را تسهیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: ریشه عظیم فساد اقتصادی در بانک‌های خصوصی بوده که بدتر از هر زالو و رباخوار اموال مردم را‌ مصادره کرده و با کارشناسی‌های دروغ جان مردم‌ محروم را گرفته‌اند.
انتهای پیام/۲۳۰۷

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد