تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 - 10:20
کد خبر : 13058

“نماز” محور برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان سمنان در مدارس است

“نماز” محور برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان سمنان در مدارس است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا جهان صبح امروز در آئین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس دخترانه هاجر سمنان اظهار داشت: امروز می‌توان ادعا کرد که فعالیت‌های آموزش‌وپرورش استان سمنان به‌صورت واقعی به کف مدارس منتقل‌ شده و دانش‌آموزان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا جهان صبح امروز در آئین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس دخترانه هاجر سمنان اظهار داشت: امروز می‌توان ادعا کرد که فعالیت‌های آموزش‌وپرورش استان سمنان به‌صورت واقعی به کف مدارس منتقل‌ شده و دانش‌آموزان فعالیت‌های آموزشی و تربیتی آموزش‌وپرورش را کاملاً حس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان سمنان در سال‌های اخیر در مجموع شاخصه‌های آموزشی و تربیتی جزو چهار استان برتر کشور بوده و این جایگاه امسال نیز تکرار شده است افزود: این موفقیت‌ها با تلاش‌های بیش از ۱۰ هزار فرهنگی استان سمنان حاصل‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به بخشی از موفقیت‌های نظام تعلیم و تربیت این استان در سطح کشور عنوان کرد: بیش از ۴۴ درصد از دانش‌آموزان پایه دهم استان سمنان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش سازمان‌دهی شده‌اند.

جهان افزود: از این رو آموزش‌وپرورش استان سمنان رتبه نخست کشور را از نظر توسعه متوازن رشته‌ها در اختیار دارد.

وی با اشاره به رتبه نخست آموزش‌وپرورش استان سمنان در کشور از نظر میانگین نمرات امتحانات دانش‌آموزان این استان عنوان کرد: آموزش‌وپرورش استان سمنان در ۲ سال اخیر ازنظر برگزاری نماز جماعت در مدارس این استان نیز رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه نماز محور برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان سمنان برای سال تحصیلی جدید است گفت: بر همین اساس امسال نیز مانند سال‌های گذشته شعار سال تحصیلی با محوریت نماز انتخاب شده است.

جهان اضافه کرد: ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش استان سمنان «نماز، ورزش،مهارت؛ رمز و راز سعادت» را به عنوان شعار سال تحصیلی جدید برگزیده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزهیچ  لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل در استان سمنان برای دوره ابتدایی وجود ندارد خاطرنشان کرد: استان سمنان در ضریب پوشش تحصیلی مقاطع مختلف تحصیلی رتبه نخست کشور را داشته و این آمار در دوره ابتدایی به ۹۹.۹ درصد رسیده است.

جهان با اشاره به اینکه از امروز بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در استان سمنان وارد کلاس‌های درس می‌شوند اضافه کرد: بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب برای سال تحصیلی جدید در استان سمنان توزیع شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد