تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 8:39
کد خبر : 130556

محتوای عرفانی و معنوی اربعین مورد توجه قرار گیرد

محتوای عرفانی و معنوی اربعین مورد توجه قرار گیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد مردمی اربعین اظهار کرد: در روز اربعین حرکت جدی در سطح شهر باشد و همه امکانات و ظرفیت‌های این عرصه را بسیج کنیم تا در یک روز مراسم برگزار شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد مردمی اربعین اظهار کرد: در روز اربعین حرکت جدی در سطح شهر باشد و همه امکانات و ظرفیت‌های این عرصه را بسیج کنیم تا در یک روز مراسم برگزار شود تا عظمت و جلوه آن بیشتر باشد.

وی با تاکید بر ترویج و تبیین هر چه بیشتر مبانی عاشورا و آرمان‌های اباعبدالله الحسین(ع) خاطرنشان کرد: بسیاری از بیانات امام حسین(ع) نیاز به تفسیر ندارند و به خوبی قابل درک هستند و همه کسانی که عاشق اباعبدالله الحسین(ع) هستند، می‌باید وقت و فرصت بیشتری برای آگاهی از آرمان‌های حضرت و مبانی عاشورا بگذارند و این معنا بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

امام جمعه قزوین افزود: به همان میزانی که به فیزیک کار که همان برپایی خیمه و موکب در ایام اربعین است، توجه می‌کنید که بسیار هم ضروری است، توجه به مسائل محتوایی اربعین در اولویت و محور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تشریح کرد: امام حسین(ع) در قیام عاشورا برای خودشان بهشت نمی‌خواستند، بلکه هدف حضرت هدایت جامعه به سمت اهداف متعالی الهی بود و در این مسیر جان خود را فدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه در تبیین اهداف عاشورا و ابعاد شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) رسالت مهم دینی است، عنوان کرد: نباید در راستای این هدف مهم، کوتاهی کنیم و باید جدیت زیادی داشته باشیم و در کنار مدیریت سخت‌افزاری، محتوای عرفانی و معنوی اربعین مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد