تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 - 8:22
کد خبر : 13031

مجلس سعودی انحلال هیأت ‘امر به معروف و نهی از منکر’ را بررسی می کند

مجلس سعودی انحلال هیأت ‘امر به معروف و نهی از منکر’ را بررسی می کند

پلیس مذهبی سعودی که به نام ‘هیأت امر به معروف و نهی از منکر’ شناخته می شود یک سازمان رسمی و دارای ساختمان، دفتر وخودروهای گشت است. حکومت سعودی از ۲ سال قبل اختیارات این هیأت را کاهش داد واعلام کرد اعضای این هیات اجازه پیگرد و بازخواست افراد، درخواست مدارک هویتی یا بازداشت آنها

پلیس مذهبی سعودی که به نام ‘هیأت امر به معروف و نهی از منکر’ شناخته می شود یک سازمان رسمی و دارای ساختمان، دفتر وخودروهای گشت است. حکومت سعودی از ۲ سال قبل اختیارات این هیأت را کاهش داد واعلام کرد اعضای این هیات اجازه پیگرد و بازخواست افراد، درخواست مدارک هویتی یا بازداشت آنها را ندارند و بجای آن باید مظنونین را به پلیس یا دستگاه های مسئول که اجرای قانون را برعهده دارند ابلاغ نمایند.
ابن اقدام به دنبال افزایش انتقادات از پلیس مذهبی در عربستان سعودی و بویژه نحوه برخورد اعضای آن با افراد در خیابان ها و اماکن عمومی صورت گرفته است. الحیات روز شنبه افزود: در جلسه عمومی مجلس شورای عربستان، پیشنهاد کمیته امور اسلامی وقضائی مجلس برای هماهنگی و همکاری هیأت امر به معروف ونهی از منکر با طرف های حکومتی مورد بررسی قرار می گیرد.
پایگاه شبکه خبری الجزیره هم نوشت: چند عضو شورای سعودی که این پیشنهاد را ارائه کرده اند، می گویند که امر به معروف ونهی از منکر بر هر مسلمانی واجب است ودر متون شرعی به اختصاص دستگاه یا هیأت مستقلی برای این موضوع اشاره ای نشده است. آنها همچنین عقیده دارند که ادغام این هیأت در وزارت امور اسلامی با کم کردن بار مالی از روی دوش دولت ، کسر بودجه را کاهش می دهد.
منتقدان این طرح معتقدند که با توجه به تغییراتی که جامعه عربستان شاهد آن است انحلال این هیأت جامعه محافظه کار این کشور را به سمت بی‏ اعتنایی به مذهب سوق خواهد داد.
خاورم**۱۴۰۸** ۱۰۴۹
مترجم: اکرم کرمی / انتشار دهنده : مریم کاظمی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد