تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهریور 1400 - 10:27
کد خبر : 130298

سهمیه زائران استان خراسان شمالی در اربعین ۱۴۰۰ چند نفر است؟ + فیلم

سهمیه زائران استان خراسان شمالی در اربعین ۱۴۰۰ چند نفر است؟ + فیلم

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  بجنورد، در سال ۱۳۹۸ که آخرین بار موسم اربعین با حضور میلیونی زوارالحسین(ع) برگزار شد٬ بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ زائر از استان خراسان شمالی راهی کربلای معلی شدند. زائران استان خراسان

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  بجنورد، در سال ۱۳۹۸ که آخرین بار موسم اربعین با حضور میلیونی زوارالحسین(ع) برگزار شد٬ بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ زائر از استان خراسان شمالی راهی کربلای معلی شدند.

زائران استان خراسان شمالی در ۱۰ موکب این استان در مرزها و کربلا و نجف مقدسه اسکان و پذیرایی شده و بیش از ۹۸ درصد آنان از مرزهای زمینی به کشور باز می‌گشتند.

امسال با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی یکساله برنامه اربعین٬ بر اساس اعلام سهمیه‌بندی کشوری٬ سهمیه‌ای بسیار کمتر از همیشه به استان خراسان شمالی اختصاص یافته و با توجه به محدودیت‌های سفر اربعین در سال ۱۴۰۰ بر اساس اخبار فقط ۱۵۰ نفر از استان خراسان شمالی به این همایش میلیونی اعزام می‌شوند.

احمد برادران معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد هماهنگی اربعین استان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی اربعین، زائران باید ۷۲ ساعت قبل از سفر هوایی، تست منفی پی سی آر داشته باشند و تمامی مرزهای زمینی بسته است و هیچ خدماتی در مرزهای زمینی داده نمی‌شود.

ورود کاروان‌های پیاده روی اربعین به استان ایلام ممنوع استبرگزاری همایش بین‌المللی جایگاه اربعین حسینی در تمدن نوین اسلامی/ مهلت ارسال آثار ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ اعلام شدبازار نابسامان پروازهای اربعین؛ تشدید یکه‌تازی ایرلاین‌ها با تأخیر در انتصاب ریاست سازمان هواپیمایی کشوری

وی با بیان اینکه طبق آخرین سهمیه‌بندی استان‌ها، سهم استان تاکنون ۱۵۰ اعلام شده، خاطرنشان کرد: درخواست افزایش سهمیه داده شده هر چند مبنای اصلی تصمیم‌گیری برای این افزایش سهمیه منوط به تصمیمات ستاد ملی اربعین است.

در این فیلم نوشت به بررسی ابعاد مختلف آماری حضور زائران خراسان شمالی در اربعین ۱۴۰۰ پرداختیم.

اربعین ,

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد