تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 - 5:50
کد خبر : 12999

بعضی‌ها شعار می دهند، شعورشان پایین است!

بعضی‌ها شعار می دهند، شعورشان پایین است!

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه ای که در تاریخ ۸۷/۱۰/۱۲ با موضوع معروف‌ها و منکرها در عزاداری ها پخش شد در بخشی از سخنان خود گفت: ۱- اشک و عزاداری همراه با معرفت. به عبارت دیگر شعار

بعضی‌ها شعار می دهند، شعورشان پایین است!به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه ای که در تاریخ ۸۷/۱۰/۱۲ با موضوع معروف‌ها و منکرها در عزاداری ها پخش شد در بخشی از سخنان خود گفت:

۱- اشک و عزاداری همراه با معرفت. به عبارت دیگر شعار همراه با شعور! بعضی‌ها شعار می دهند، شعورشان پایین است. بعضی‌ها شعور و معرفتشان بالا است، حماسه‌شان کم است. غیرتشان کم است. شعار و شعور باید با هم باشد.

از کجا این حرف را می‌زنی؟ قرآن می‌گوید: «دمع» دمع یعنی اشک «الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا» (مائده/۸۳) یعنی بر اساس معرفت گریه می‌کند. آخر بعضی‌ها همینطور الکی عزاداری می‌کنند اما با هدف آشنا نیستند. شعار و شعور باید با هم باشد. به عبارتی دیگر، بگوییم: تعقّل و حماسه، باید با هم باشد. اگر عزاداری شور برداشت، اما هدف را گم کرد. بکوب عزاداری می‌کند تا دو بعد از نصف شب! نماز صبحش قضا می‌شود.

آقا جان! خود امام حسین سی تا تیر به او زدند. برای دو رکعت نماز ظهر عاشورا، سی تا تیر برای دو رکعت نماز! چون امام حسین نمازش دو رکعتی بود. چون نماز مسافر شکسته است. دوم محرم آمد، دهم شهید شد. دو تا ده، هشت روز می‌شود. نماز شکسته را من حساب کردم سی و پنج تا کلمه است. چون دو تا سوره‌ی حمد دارد، دو هفت تا چهارده تا! دو تا هم قل هو الله دارد، دو پنچ تا ده تا و چهارده تا بیست و چهار تا. دو تا رکوع، بیست و شش تا. چهار تا سجده سی تا. «اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له» سی و یک، «واشهد ان محمداً عبده و رسوله» سی و دو، (صلوات حضار)

«اللهم صل علی محمد و آل محمد» سی و سه، یک سلام بده یا سه تا سلام. سی و پنج، سی و شش کلمه بیشتر نمی‌شود. امام حسین روز عاشورا برای سی و پنج، شش کلمه سی تا تیر را به جان خرید. این چیست؟ یک نماز! حالا ما دائم سینه بزنیم. قمه بزنیم، نماز جمعه نرویم. نماز جماعت نرویم. این اصل اول!

و لذا امام صادق فرمود که: با گریه گول نخورید. ممکن است کسی دو لیتر هم گریه کند، ولی وقت وقتش کم می‌آورد. وقت وقتش کم می‌آورد.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد