تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1400 - 20:14
کد خبر : 129721

طلاب باید مسائل روز جامعه خود را بشناسند

طلاب باید مسائل روز جامعه خود را بشناسند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی که در مصلی بجنورد برگزار شد خطاب به مسئولان حوزه علمیه، اظهار کرد: از ابتدای سال عزم خود را جزم کنید تا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی که در مصلی بجنورد برگزار شد خطاب به مسئولان حوزه علمیه، اظهار کرد: از ابتدای سال عزم خود را جزم کنید تا با قدرت و قوت بیشتر کار را بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش ببرید و در بین سال نیز خود را ارزیابی کنید تا ببینید در اجرای برنامه‌ها در کجای کار قرار دارید.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: علما سرپرستی فرهنگی، دینی و تزکیه‌ای امت اسلام را در غیاب پیامبران و ائمه معصومین (ع) و امام عصر (عج) بر عهده داشته و باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به همین دلیل کار یک عالم و روحانی دینی فراتر از کار یک گروه و حزب سیاسی است و عالم دین باید همه امت حتی منحرفین را در نظر داشته باشد و برای اعتلای فکری و معنوی آن‌ها تلاش کند.

ایفای رسالت حوزه و روحانیت در دوره کنونی دشوارتر از گذشته شده است

وی در ادامه با بیان اینکه ایفای رسالت روحانیت در عصر فعلی دشوارتر از گذشته شده است، افزود: در دنیای امروز فساد فراگیر شده و این موضوع کار را سخت کرده است.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: حدود ۵ هزار عرفان نوظهور و انحرافی، ظلم و تجاوز فزاینده به حق انسان‌ها و مظلومین، جنایت‌های فراوان علیه ملت‌های مظلوم دنیا، کشت و کشتار در گوشه و کنار دنیا، بی‌خانمان کردن انسان‌ها، تحقیر و توهین به مردم و سایر جنایت‌های استکباری وضعیت فعلی دنیا را به اینجا رسانده است.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: از سوی دیگر امروز رسانه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که اغلب این رسانه‌ها نیز در دست دشمنان دین خداوند و اهل‌بیت (ع) و اسلام ناب هستند.

وی افزود: اگرچه این رسانه‌ها گردش اطلاعات را سریع‌تر و راحت‌تر کرده و فکر و عمل جامعه و جوانان را هدایت می‌کنند؛ اما از آنجا که اغلب این رسانه‌ها و فضای مجازی در خدمت دشمن و استکبار بوده و مسیر ناصوابی را پیگیری می‌کنند؛ فساد گستری و لجن پراکنی آن‌ها روزبه‌روز بیشتر شده و شبهات و انحرافات هوشمندانه‌تری را ترویج می‌دهند.

حجت الاسلام نوری گفت: دشمن بسیاری از این مسائل را در قالب‌های زیبای هنر و فیلم و با بسته‌بندی‌های شکیل ارائه می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از افرادی که اطلاعات اندکی دارند، جذب این تولیدات شده و تأثیر می‌پذیرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برخی در این میان پیاده‌نظام جبهه استکباری شده و به نام عالم و کارشناس دینی و عنصر فرهنگی شبهات دشمن را در جامعه پراکنده می‌کنند.

وی افزود: وقتی این موارد و شرایط را می‌بینیم متوجه سختی کار علمای دین نسبت به گذشته می‌شویم که در این دنیای پر از ظلم و جنایت و شبهه باید فعالیت کرده و بستر را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنند.

حجت الاسلام نوری در ادامه با اشاره به تکالیف طلاب در این عرصه، اظهار کرد: طلبه و روحانی باید نسبت به اوضاع زمانه شناخت داشته باشد؛ زیرا دیگر امروز رسالت طلاب تنها مسجد رفتن و گفتن چند مسئله شرعی نیست؛ بلکه مسائل و شبهات جدید و مستحدثات زمانه، دایره نیاز علمی و عملی فرد روحانی را گسترده‌تر کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: امروز باید در حوزه‌های مختلف و زمینه‌های جدید و مبتلابه جامعه ازجمله در حوزه‌های گوناگون علوم انسانی، روحانیان صاحب‌نظری داشته باشیم که بتوانند مشکلات و کاستی‌های موجود در سازوکارهای جدید را از منظر دینی پاسخ داده و کار تخصصی انجام دهند.

وی در خاتمه با بیان اینکه شناسایی و شناساندن دام‌های دشمن به مردم دیگر رسالت طلاب و حوزویان است، بیان کرد: در مسیر ایفای صحیح رسالت طلبگی مهم‌ترین لازمه، برخورداری از تقوا و تزکیه نفس است؛ ازاین‌رو باید مهم‌ترین درس ما در حوزه علمیه درس اخلاق باشد و مدیران و متولیان حوزه نیز نسبت به اخلاق و رفتار طلاب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد