تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400 - 10:47
کد خبر : 129400

سالانه ۲۰۰ مسجد نمونه استان بوشهر انتخاب و معرفی شود

سالانه ۲۰۰ مسجد نمونه استان بوشهر انتخاب و معرفی شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان الگوی شورای فرهنگ عمومی کشور زبانزد است و باید به صورت مستمر شورای فرهنگ عمومی به صورت مستمر و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان الگوی شورای فرهنگ عمومی کشور زبانزد است و باید به صورت مستمر شورای فرهنگ عمومی به صورت مستمر و ماهانه برگزار شود.

وی اضافه کرد: استان بوشهر پایتخت قرآنی ایران است. این نام بزرگی است و پایتخت قرآنی بودن در ایران اسلامی دارای الزامات و مفاهیم و برنامه‌های خیلی بزرگی است که امیدواریم محقق شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در این راستا کمیته‌هایی تشکیل شده است و سرعت منطقی بیشتری می‌طلبد که از ناحیه کمیته‌ها که از اول مهرماه فضای عمومی تحصیل برای مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها در صحنه علمی اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: طرح ملی رهیافت ولایت کار بزرگی است که به همت سازمان تبلیغات در سطح ملی شکل گرفته است. یک سری نیازهایی در استان دارد که امیدواریم با همراهی و همکاری استاندار بوشهر شاهد تأمین مکان مورد نیاز برای این طرح باشیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: برای تدوین سند جامع مساجد استان بوشهر در عرصه‌های محتوایی و شکلی در حوزه‌های فیزیک مسجد و مدل‌های ارائه محتوا کار بزرگی انجام شده و این سند یک سند کارشناسی شده بزرگ است که شرایط لازم برای آن محقق شده است.

وی تعداد مساجد استان را هزار و ۷۵۰ مسجد عنوان کرد و ادامه داد: هر سه ماه، ۵۰ مسجد نمونه و الگوی استان بوشهر انتخاب شود و سالانه ۲۰۰ مسجد نمونه بر اساس شاخص‌ها انتخاب و معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: طرح جدیدی برای حل اختلافات محلی در مساجد را تدوین و اجرایی خواهیم کرد تا دعاوی و مسائل محلات از طریق مساجد حل شود.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای مساجد نیازمند انجام پژوهش هستیم تصریح کرد: تیم‌های پژوهشی متشکل از جهاد دانشگاهی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و فرهنگ و ارشاد استان تشکیل شود و اشکالات بررسی و تدوین شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد