تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400 - 13:57
کد خبر : 128344

گلایه فرمانده سپاه خراسان جنوبی از سهل‌انگاری برخی از دستگاه‌ها نسبت اجرای به قانون امربه معروف ‌

گلایه فرمانده سپاه خراسان جنوبی از سهل‌انگاری برخی از دستگاه‌ها نسبت اجرای به قانون امربه معروف ‌

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، سردار علی قاسمی صبح امروز در نشست امضای تفاهم نامه کانون وکلا و دادگستری استان خراسان جنوبی با ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، سردار علی قاسمی صبح امروز در نشست امضای تفاهم نامه کانون وکلا و دادگستری استان خراسان جنوبی با ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ۲۶ دستگاه اجرایی کشور وظایفی را در خصوص امربه معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی و جامعه مصوب کرده است که برخی از دستگاه‌ها این وظیفه را خوب انجام داده اند و برخی‌ها کوتاهی یا سهل انگاری کردند یا هم در این بخش مطلع به قانون نیستند.

وی با بیان اینکه چندین نوبت طی سال‌های گذشته به دستور آیت الله عبادی شرح وظیفه که بر عهده دستگاه‌ها است از بایگانی استخراج و ابلاغ شده است افزود: خوشبختانه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی همکاری خوبی با ستاد امر به معروف داشتند و امیدواریم این تفاهم نامه با توکل بر خدا و در این ماه احیای امر به معروف و نهی از منکر بهتر از گذشته ساری و جاری شود و ما بیشتر از گذشته یک جامعه ای سالم در استان خراسان جنوبی داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امید است در پی این تفاهم نامه برای مقابله با ناهنجاری‌های ناوصله‌ای که گاها بر اساس سهل انگاری و شاید نقشه‌های دشمن بر استان ما تحمیل می‌شود، بتوانیم مقابله خوبی داشته باشیم.

نخستین دوره آموزش مجازی امر به معروف و نهی از منکر در استان قزوین برگزار می‌شودفریضه امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد‌شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات استان خوزستان فعال شود

داستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم با بیان اینکه  امربه معروف و نهی از منکر در کشور مظلوم واقع شده است که باید با همت همه  زنده شود گفت: دولت سیزدهم دولت مردمی است که انتظار مردم هم همین بوده  است.

حجت الاسلام نسائی زهان افزود: مردم توقع دارند در کشور از نظر فرهنگی نیز تحولی ایجاد شود و این ولنگاری و بی بندوباری اگر در کشور رشد کند و ارزش‌های دینی از بین برود کشور از نظر مسائل امنیتی دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: قبلا مشکلاتی وجود داشت،  قانونی را در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر یا حمایت از آمرین به معروف و نهی از منکر نداشتیم که خوشبختانه شورای اسلامی قانونی مصوب کرد و در حال حاضر قانون در این مورد داریم.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: وکلا بازوان پر توان دستگاه قضایی هستند که جانانه دفاع می‌کنند و وکیل می‌تواند به اجرای عدالت کمک کند و خوشبختانه در خراسان جنوبی کمتر وکیلی را دیدیم که خدای نکرده تخلفی داشته باشد و یا اگر هم هست خیلی در سطح پایین است.

نسائی زهان افزود: امید است کانون وکلای استان نسبت به این موضوع و این تفاهم نامه یک جدیت ویژه‌ای داشته باشند و اگر افرادی به وکلا مراجعه می‌کنند یا پرونده ای ارجاع شود در تنظیم لایحه دفاعی دقت کنند و تمام ابعاد قضیه را در نظر بگیرند چراکه شرح وظایف وکیل در قانون مشخص است.

وی افزود: در سیستم دادسرا ما به عنوان مدعی العموم می‌توانیم از آمرین به معروف و افرادی که نهی از منکر می‌کنند دفاع کنیم. اما وقتی پرونده با کیفر خواست به دادگاه رفت در دادگاه قاضی دادگاه باید بی طرف باشد.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: اگر ما در مرحله تحقیقات ضعیف عمل کنیم شاید نتوانیم از دادگاه کیفری رای بگیریم و وقتی نتوانیم رای بگیریم دست ما از زمین و آسمان کوتاه می‌شود لذا در پرونده‌های ارجاعی، دادسرا نقش داشته و نقش وکلا  خیلی برجسته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد