تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 10:38
کد خبر : 12779

اقامه نماز؛ محور اصلی مجالس ذکر اهل بیت(ع)

اقامه نماز؛ محور اصلی مجالس ذکر اهل بیت(ع)

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست شورای هیئات مذهبی سراسر کشور که ۲۹ شهریورماه در محل این اداره کل برگزار شد گفت: ذکر علی عبادت است، از همین رو

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست شورای هیئات مذهبی سراسر کشور که ۲۹ شهریورماه در محل این اداره کل برگزار شد گفت: ذکر علی عبادت است، از همین رو مجالس ذکر اهل‌بیت(ع) اتصال امر پروردگار، پیروی از رسول اکرم(ص) برای بندگان خوب خدا است.
لطفیان با اشاره به آیه ۶۴ سوره مبارکه انفال خطاب به برگزار کنندگان مجالس اهل‌بیت(ع) ادامه داد: خداوند در این آیه به حمایت پیروان پیامبر(ص) اشاره کردند که حامیان امروز پیامبر(ص) همین گردانندگان مجالس ذکر اهل‌بیت(ع) هستند، این افراد مأموریت حمایت از پیامبر اکرم(ص) را عهده‌دار هستند.
وی افزود: اگر امروز پیامبر(ص) در جامعه حضور داشتند، بی‌شک پیروان مدرسه اهل‌بیت(ع) و به صورت ویژه گردانندگان مجالس ذکر را به عنوان حامی و پشتیبان معرفی می‌کردند نه جنایتکاران عرب سعودی را!
لطفیان با بیان اینکه مجالس ذکر و مرثیه‌سرایی اهل‌بیت(ع) را کوچک نشمارید، تصریح کرد: برخی برای این مجالس تعابیری همچون مجلس دیوانگان استفاه می کنند، این در حالی است که خداوند در قرآن برای بیان صاحبان خرد، تعبیر الوالالباب را آورده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه لُب در معنای فارسی هسته مرکزی تعریف شده، گفت: عقل انسان را به خیر و شر هدایت و لُب خیری است که انسان را به حقیقت ناب و معرفت واقعی راهنمایی می‌کند.
وی با بیان اینکه تفاوت ما با غربی‌ها همین وجود لُب است، اظهار کرد: قلب جایگاه ایمان، صدر جایگاه اسلام، فواد جایگاه معرفت و لُب در رفیع‌ترین جایگاه یعنی ذکر قرار دارد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس مجالس ذکر بالاترین درجه عبودیت است که هیچ عبادتی قابل قیاس در برابر برگزاری مجالس ذکر اهل‌بیت(ع) نیست و از طرفی افرادی که در این مجالس حضور دارند، انسان‌های برگزیده هستند.
وی در ادامه به ویژگی‌های الوالالباب اشاره کرد و گفت: اقامه نماز، انفاق و ایثار از ویژگی‌های صاحبان خرد است.
لطفیان با اشاره به منویات رهبری در خصوص معیار انقلابی بودن هیئات مذهبی، گفت: هیئات مذهبی پایگاه ایثار هستند و یک هیئتی طراز باید پاسخ بدی را با خوبی بدهد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد