تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 18:42
کد خبر : 127573

توجه به مساجد راهبرد دولت باشد/ مسجد حلال مشکلات فرهنگی است

توجه به مساجد راهبرد دولت باشد/ مسجد حلال مشکلات فرهنگی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر یک شنبه در دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی و روز جهانی مسجد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر یک شنبه در دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی و روز جهانی مسجد بر لزوم توجه دولت انقلابی به نقش مساجد در تحقق بیانیه گام دوم تأکید کرد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: مساجد در گام اول انقلاب اسلامی پیشران حرکت‌های انقلابی در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند و این موضوعی است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده‌اند و رونق بی‌سابقه فضاهای دینی و اردوهای جهادی و بسیج سازندگی را ازجمله برکات مسجد در گام اول انقلاب برشمرده‌اند.

وی اضافه کرد: مساجد در مراحل شکل‌گیری انقلاب و نظام اسلامی که دو مرحله از مراحل پنج‌گانه شکل‌گیری تمدن اسلامی هستند، نقش ویژه‌ای داشتند و اکنون در مرحله دولت سازی و جامعه پردازی بر مبنای گام دوم باید گام‌های اصلی و اساسی برای استفاده از این ظرفیت‌ها برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: تجربه‌های مختلف و مکرر اثبات کرده است که هیچ نهادی به اندازه مسجد به انقلاب خدمت نکرده و اکنون نیز نسخه علاج بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی و معرفتی و اخلاق سیاسی جامعه در بازگشت به مسجد نهفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اکنون و در ابتدای دولت سیزدهم از نظر شرایط زمانی و موقعیت حساس انقلاب و نظام اسلامی و ضرورت افزایش و ارتقای سرمایه بی‌بدیل اجتماعی و اعتماد عمومی، لازم است توجه ویژه‌ای به مساجد صورت گیرد و توجه ویژه به مساجد راهبرد دولت انقلابی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: حضور دولت انقلابی و هیئت دولت جهادی و ولایی که نقشه راه خود را تحقق توصیه‌ها و مأموریت‌های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی نظام قرار داده است، می‌تواند فرصت کم‌نظیری در این زمینه باشد.

وی افزود: انتظار جامعه اسلامی و انقلابی و به‌ویژه نخبگان مسجدی، از دولت ولایی و انقلابی این است که با جانمایی درست و صحیح از نقش مسجد در تحقق اهداف انقلاب اقدام به تهیه یک نقشه راه ویژه و تقسیم‌کار عملی و تحقق‌پذیر برای مساجد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در انتها گفت: نهاد امامت جمعه با توجه به رسالت و مأموریتی که در این عرصه دارد آماده است با در اختیار قرار دادن تجربیات گذشته و با بهره‌مندی از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران جوان و مؤمن در این مسیر به کمک دولت بشتابد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد