تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 21:46
کد خبر : 127364

امام‌جمعه تبریز: مهم‌ترین اقدام امام سجاد(ع) رساندن پیام عاشورا به گوش جهانیان بود

امام‌جمعه تبریز: مهم‌ترین اقدام امام سجاد(ع) رساندن پیام عاشورا به گوش جهانیان بود

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم امشب در مراسم عزاداری امام سجاد (ع) و دفن شهدای کربلا که در محوطه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: آداب

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم امشب در مراسم عزاداری امام سجاد (ع) و دفن شهدای کربلا که در محوطه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: آداب عزاداری برای امام حسین‌ (ع) خود مسئله‌ای مهم است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله آنان است.

وی افزود: پوشیدن لباس سیاه و نصب المان ماه‌ محرم در سطح شهر، تعطیل کردن کسب و کار خود در روز عاشورا، خواندن زیارت عاشورا و ادعیه‌خوانی، تباکی و گریه کردن بر امام‌ حسین (ع)، برگزاری مراسم عزاداری، اقامه کردن نماز ظهرعاشورا و رعایت اخلاص از دیگر آداب عزاداری برای سید سالار شهیدان است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز ضمن تسلیت شهادت سالروز شهادت امام سجاد (ع) مهم‌ترین هدف این امام بزرگوار را رساندن پیام عاشورا به گوش جهانیان بیان کرد و گفت: فرماندهی اسرا کربلا و حفط جان شیعیان و بازسازی فرهنگی جامعه مسلمان بر عهده امام سجاد (ع) بود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری (س) نقش بسیار مهمی در قیام حسینی و کربلا داشت، عنوان کرد: حضرت زینب(س) چند موضوع مهمی را بر عهده داشت که از جمله آن سرپرستی از بازماندگان شهدای کربلا، نگهداری از امام وقت و  تبلیغ پیام شهیدان به گوش جهانیان بود که هر کدام از آنها را به نحو احسن انجام داد.

آیت‌الله حسینی بوشهری: زنده نگه‌داشتن یاد عاشورا و نهضت اباعبدالله(ع) همواره مورد تأکید امام سجاد(ع) بودشهر مقدس قم در سالروز شهادت امام سجاد(ع) غرق در عزا و ماتم استمداحی سلیم مؤذن زاده | خطبه امام سجاد در شام

آل‌هاشم با بیان اینکه ماه محرم و فرهنگ عاشورایی بهترین فرصت برای حقیقت‌جویی و حقیقت‌طلبی است، اظهار داشت: مسلمانان باید در این ماه کلید‌واژه‌‌های عاشورایی را شناسایی کرده و زندگی خود را بر محور این کلید‌واژه‌ها تنظیم و تبیین کنند.

وی تصریح کرد: نخستین کلید‌واژه اساسی مکتب عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که این فریضه در  زندگی فردی و اجتماعی امام حسین (ع) ساری و جاری بود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهى از منکر در کنار ایمان به خدا قرار گرفته و این نشانه اهمیت و عظمت این دو فریضه بزرگ الهى است.

وی با اشاره به اینکه مسلمان حقیقی کسی است که برای اصلاح بشر مردم را از کارهای بد بازدارد و به کارهای خوب دعوت کند، تصریح کرد: امام حسین (ع) در فرازی از فرمایشات خود  اهداف قیام‌ خود را احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست.

آل‌هاشم با اشاره به فرمایشات حضرت علی‌ (ع) بیان کرد: حضرت علی (ع) فرموده‌اند، تمام کارهای نیک، حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره آبی در مقابل اقیانوس پهناور است.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: معظم له می‌فرمایند ردپای این فریضه الهی در میدان کربلا بسیار پررنگ بود.

آل‌هاشم عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند پیرو امام حسین (ع) باشند نباید در مقابل غارت ظلم‌ها، نابرابری‌ها سکوت کنند چراکه انسان متعهد نمی‌تواند در مقابل چنین مسائلی سکوت کند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) نماد عدالت و هم امام عدالت بودند، بیان کرد: یکی دیگر از عناصر عاشورا و مکتب عاشورا عدالت‌خواهی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز بیان کرد: مسئولان و مردم کشور نباید در برابر ناعدالتی و ظلم، سکوت کنند چرا که جامعه‌ای که در مقابل ناعدالتی سکوت کند مستحق تمامی بدی‌ها است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد