تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 17:17
کد خبر : 127335

آیین ۱۰۰ ساله ۱۳ محرم امسال هم در یزد برگزار می‌شود

آیین ۱۰۰ ساله ۱۳ محرم امسال هم در یزد برگزار می‌شود

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم عزاداری ۱۳ محرم که توسط هیئت‌های مذهبی در مسجد ملااسماعیل در خیابان قیام یزد برگزار می‌شود، قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و عده ای از آن به عنوان آیین ویژه دسته بنی اسد یاد می کنند. وی عنوان کرد: بر اساس سنتی قدیمی، این

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم عزاداری ۱۳ محرم که توسط هیئت‌های مذهبی در مسجد ملااسماعیل در خیابان قیام یزد برگزار می‌شود، قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و عده ای از آن به عنوان آیین ویژه دسته بنی اسد یاد می کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس سنتی قدیمی، این مراسم هر سال در روز ۱۳ محرم در مسجد ملااسماعیل برگزار می شود و روحانیون به عنوان صاحب مجلس، پذیرایی از عزاداران را بر عهده داشتند.

نجیمی بیان کرد: امسال به دلیل شرایط ویژه کرونایی این مراسم با تغییراتی اجرا خواهد شد که از آن جمله حذف حضور هیئت‌های عزاداری، آیین پذیرایی روحانیون از عزاداران و … است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: بر این اساس این برنامه روز یکشنبه، ۱۳ محرم مصادف با ۳۱ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در فضای باز مسجد ملااسماعیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این مراسم سخنرانان به تبیین واقعه کربلا و درس‌های عاشورا پرداخته و مداحان اهل بیت (ع) نیز به سوگواری و عزاداری شهدای کربلا می‌پردازند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد