تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 4:10
کد خبر : 12700

حکم نماز خواندن زن با بلوز و شلوار

حکم نماز خواندن زن با بلوز و شلوار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از حسینیه فردا،حکم نماز خواندن زن با بلوز و شلوار در ادامه به نقل از خبرگزاری حوزه میخوانیم. اگر زن بلوز و شلوار یا لباسی به تن کند که باعث جلب توجه نامحرم شود یا به گونه‌ای باشد که برجستگی‌های بدن در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از حسینیه فردا،حکم نماز خواندن زن با بلوز و شلوار در ادامه به نقل از خبرگزاری حوزه میخوانیم. اگر زن بلوز و شلوار یا لباسی به تن کند که باعث جلب توجه نامحرم شود یا به گونه‌ای باشد که برجستگی‌های بدن در آن پیدا و تحریک کننده باشد، باید بدن را بیش از آنچه برای نماز کافی است، با چادر یا مانتو مناسب بپوشاند و اگر نپوشاند، گناه کرده است؛ ولی نماز خواندن با آن لباس باطل نیست.
 
سؤال:
 
آیا نماز خواندن زن با بلوز و شلوار صحیح است؟
 
پاسخ:  
 
اگر خانمی با بلوز و شلوار نماز بخواند، در صورتی که جاهای لازم را بپوشاند، نمازش صحیح است. [ ۱]نکته قابل توجه در این استفتاء آن است که اگر زن بلوز و شلوار یا لباسی به تن کند که باعث جلب توجه نامحرم شود یا به گونه‌ای باشد که برجستگی‌های بدن در آن پیدا و تحریک کننده باشد، باید بدن را بیش از آنچه برای نماز کافی است، با چادر یا مانتو مناسب بپوشاند و اگر نپوشاند، گناه کرده است؛ ولی نماز خواندن با آن لباس باطل نیست. [ ۲]پی نوشت:  
 
[ ۱]. امام، استفتائات، ج. ۱، احکام نماز، س. ۳۵؛ خامنه ای، سایت، استفتائات جدید و اجوبه الاستفتائات، با استفاده از س. ۴۳۷ و استفتا؛ بهجت، استفتائات، ج. ۲، س. ۱۵۴۱ و وسیله النجاه، با استفاده از م. ۶۲۸ و استفتا.
 
[ ۲]. العروه الوثقی مع تعلیقات، ج. ۱، (فی الستر و الساتر)، با استفاده از م. ۵؛ امام، استفتائات، ج. ۳، (احکام حجاب)، س. ۲۷؛ بهجت: استفتا؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س. ۱۳۶۴ و ۱۳۶۷؛ سیستانی، سایت، (حجاب)؛ صافی، جامع الاحکام، ج. ۲، س. ۱۶۹۴ و ۱۷۲۹؛ مکارم، استفتائات جدید، ج. ۲، س. ۱۵۳ و ۱۵۶ و ۱۰۲۳.
 
پی نوشت:
 
کتاب «رساله مصور»، ج. ۲، ص. ۵۰.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد