تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 - 20:30
کد خبر : 126257

۶۰ درصد واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها تعطیل شده اند

۶۰ درصد واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها تعطیل شده اند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، بابک دین‌پرست پس از آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: در کل کشور ۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی است که بیش از ۵۸ درصد این واحدها تعطیل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، بابک دین‌پرست پس از آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: در کل کشور ۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی است که بیش از ۵۸ درصد این واحدها تعطیل و غیر فعال است. از این ۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی بیش از ۱۲۰۰ واحد تحت تملک فقط ۳ بانک قرار دارد.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اضافه کرد: واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در ۱۱ آذر سال قبل تصویب و اصلاحیه آن در دهم خرداد امسال ابلاغ شد بنابراین اکنون شبکه بانکی هیچ بهانه‌ای برای بازگشت و احیای واحدهای تولیدی تحت تملک خود به چرخه اشتغال ندارد، زیرا در شرایط تحریم هیچ اولویتی برای استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی نیست.

دین‌پرست گفت: به بانک‌ها ابلاغ کردیم حداکثر در مدت یک ماه به تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک خود اقدام کنند.

وی همچنین گفت: از دیگر اقدامات ستاد تسهیل، شناسایی معادن راکد و غیر فعال بود که مشخص شد ازبیش از ۱۲ هزار معدن در کشور ۶ هزار معدن راکد و فعالیت آن‌ها متوقف بود که با پیگیری‌های معاونت معدنی وزارت صمت، اقدامات خوبی برای واگذاری آن‌ها انجام شد که به وقت خود اجرایی می‌شود.

دین پرست ادامه داد: موضوع بعد واحدهای تعطیل در نواحی و شهرک‌های صنعتی بود، از ۴۶ هزار واحد در نواحی و شهرک‌های صنعتی ۲۰ درصد آن غیرفعال بود یعنی بیش از ۹ هزار واحد غیرفعال بود که سال گذشته هزار و ۶۰۰ واحد از آن به چرخه تولید بازگشت.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: ۹۷۱ واحد تولیدی مشکل‌دار و ۱۵۰ واحد بحرانی داریم که استانداران و فرمانداران نظارت دارند تا این واحدها به چرخه تولید برگردند و مشکل خاصی برای آن به وجود نیاید.

دین پرست گفت: اقدام دیگر ستاد، شناسایی ۶۹۱ واحد دارای پرونده قضائی و یا ورشکسته بود که با هماهنگی با دستگاه قضائی اقدامات خوبی در این باره صورت گرفت.

وی افزود: ۱۴ جلسه ستاد را در ۵ ماه آخر سال قبل و ۱۴ جلسه را در پنج ماه اول امسال برگزار کردیم، مجموعه مصوبات اصلی و فرعی ستاد حدود ۵۰۰ مصوبه بود که در ۱۷۰ عنوان ابلاغ شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد