تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 10:08
کد خبر : 125661

طرح «هر کوچه شهید یک حسینیه» تمام شهر را میزبان عزای حسینی کرد

طرح «هر کوچه شهید یک حسینیه» تمام شهر را میزبان عزای حسینی کرد

علی حسن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره هر کوچه شهید یک حسینیه اظهار کرد: طرح هر کوچه شهید یک حسینه برای بار اول توسط حاج مهدی رسولی در استان زنجان کلید خورد و با توجه به اینکه این طرح بازخورد خوبی را در فضای معنوی ایجاد کرد سبب شد تا در استان قزوین

علی حسن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره هر کوچه شهید یک حسینیه اظهار کرد: طرح هر کوچه شهید یک حسینه برای بار اول توسط حاج مهدی رسولی در استان زنجان کلید خورد و با توجه به اینکه این طرح بازخورد خوبی را در فضای معنوی ایجاد کرد سبب شد تا در استان قزوین نیز این طرح اجرایی شود.

مسئول اجرایی هیئت یاوران ولایت مسجد مهدیه خیام اذعان کرد: از سوی دیگر شیوع کرونا باعث شده بود تا روضه‌های خانگی خانواده شهدا تعطیل شد و از طرف دیگر خانواده شهدا به‌ویژه والدین شهدا به دلیل سن بالا شرایط حضور در هیئت را نداشتند که با اجرای طرح هر خانهٔ شهید یک حسینیه این مشکلات نیز برطرف شد.

وی افزود: طرح هر کوچه شهید یک حسینیه از سال گذشته کلید خورد و با برنامه‌هایی نظیر سخنرانی، روضه و قرائت زیارت عاشورا همراه شد.

این مسئول ابراز کرد: اگرچه شرایط کرونا فضای بسته و محدودی را برای محبان اباعبدالله ایجاد کرده بود اما ایجاد هیئت کوچه در محله و کوچه‌ها از برکات دیگری بود که در این ایام حاصل شد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر هیئت کوچک‌تر شدند اما افزایش تعداد و کیفیت هیئت‌ها باعث شد تا بیشتر مورد استقبال مردم قرار بگیرد، از طرف دیگر در گذشته مراسم عزاداری تنها مختص به هیئت و مساجد بود اما حالا تمام نقاط شهر و چه‌بسا کوچه‌های شهر میزبان عزای حسینی هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مراسم در کوچه‌ها و در فضای باز برگزار می‌شود عابران و رهگذران نیز می‌توانند از این مراسم استفاده کنند و دقایقی را مهمان شهدا به‌ویژه سالار شهیدان امام حسین (ع) باشند.

حسن‌آبادی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه ما مسئول برگزاری این هیئت در مناطق شمالی شهر هستیم شاهد آن هستیم که مردم از این مراسم استقبال می‌کنند و با توجه به رعایت نکات بهداشتی ضمن بهره‌مندی از مراسم عزاداری نگران بیماری نیستند و با خیال آسوده‌تری در مجالسی که به میزبانی خانواده شهدا برگزار می‌شود حاضر می‌شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد