تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400 - 16:05
کد خبر : 125313

گسل‌های اجتماعی در امریکا با کوچکترین جرقه‌ای فعال می‌شوند

گسل‌های اجتماعی در امریکا با کوچکترین جرقه‌ای فعال می‌شوند

سردار حمید دامغانی در جمع خبرنگاران از آنچه “چالش در داخل”می‌خواند به عنوان اصلی‌ترین چالش پیش روی امریکا نام برد و اظهار کرد: اگرچه امریکا امروز با ده‌ها چالش اساسی در خارج از مرزهای خود مواجه است اما چالش اصلی آن ، چالش داخلی است و نمودی از این چالش‌ها را در انتخابات اخیر در

سردار حمید دامغانی در جمع خبرنگاران از آنچه “چالش در داخل”می‌خواند به عنوان اصلی‌ترین چالش پیش روی امریکا نام برد و اظهار کرد: اگرچه امریکا امروز با ده‌ها چالش اساسی در خارج از مرزهای خود مواجه است اما چالش اصلی آن ، چالش داخلی است و نمودی از این چالش‌ها را در انتخابات اخیر در امریکا و یا در موضوع قتل یک سیاهپوست به دست پلیس این کشور دیدیم.

وی با بیان اینکه امروز انتخابات به پاشنه آشیل امریکا مبدل شده افزود: امریکا در داخل با مشکلات عدیده ای روبرو است اما رسانه‌های نظام سلطه روایت متفاوتی از آن به دست می دهند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان، از آنچه “جنگ روایت‌ها” می خواند به عنوان جنگ اصلی در دنیای امروز نام برد و گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در این عرصه دارند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان با بیان اینکه امریکا امروز در منطقه با مشکلات اساسی روبرو است افزود: امریکا امروز در حال فرار از باتلاق افغانستان است اما روایت آنها از این خروج با واقعیت این خروج ناگزیر،همخوانی ندارد.

سردار دامغانی با بیان اینکه امریکا به ادعای خودشان در ورود به افغانستان در پی کنترل موادمخدر، دولت سازی و مبارزه با تروریسم بود اضافه کرد: امروز که امریکا بعد از میلیاردها دلار هزینه و تلفات انسانی و مالی، در حال خروج از افغانستان است، تولید و قاچاق موادمخدر در افغانستان به بالاترین میزان خود رسیده است و از طرفی بقایای داعش و القاعده نیز در افغانستان فعالند. ضمن اینکه دولت افغانستان نیز با بی ثباتی روبرو است فلذا شاهدیم که هیچکدام از اهداف امریکا در افغانستان محقق نشده و از این رو در حال فرار از افغانستان است.

این فرمانده ارشد نظامی با بیان اینکه هیچگاه این حجم از صادرات موادمخدر در افغانستان سابقه نداشته افزود: امریکا بعد از این همه شکست به ظاهر در صدد این است که آبرومندانه خارج کند. اگرچه خروج شبانه نیروها از پادگان‌هایشان در افغانستان خود گویای واقعیت ها و وضعیت واقعی امریکا در افغانستان است.

وی با بیان اینکه امریکا می خواهد از باتلاق خاورمیانه خارج شود گفت: امروز شاهد هستیم امریکایی که جز به زبان زور سخن نمی گفت، با ادبیات خواهش و التماس سخن می گوید.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان با اشاره به اضمحلال استکبار گفت: اگر به واقعیت امریکا به عنوان نماد دنیای استکبار در عراق نظر کنیم به واقعیت پوشالی آن بیشتر پی می بریم. دیگر آبرویی برای امریکا در منطقه نمانده و قدرت امریکا سال‌ها است که دیگر در عمل، افول کرده است.

سردار دامغانی با بیان اینکه امریکا هر روز در عراق یک ضربه از جوانان انقلابی عراق می خورد افزود: امریکا نه تنها در افغانستان که در عراق و سوریه و یمن نیز شکست خورده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان با بیان اینکه اسرائیل به عنوان هم پیمان امریکا نیز بارها شکست خورده گفت: اسرائیل که یک حباب دروغین از اشراف اطلاعاتی برای خود ساخته بود و برخی کشورهای منطقه هم آن را باور کرده و به دنبال عادی سازی روابط با آن بودند، امروز با مشکلات جدی روبرو است.
وی با بیان اینکه اسرائیل در غره قبل از جنگ نظامی در جنگ اطلاعاتی شکست خورد گفت: امروز برخلاف آنچه اشغالگران می خواستند، حماس به محور اصلی در افکار عمومی تبدیل شده است. از طرفی اسرائیل حتی در تجارت دریایی هم با مشکلات اساسی روبروست و این در حالی ست که اقتصاد آنها وابسته به کشتی رانی و تجارت دریایی است و ۹۰درصد واردات آنها از همین طریق صورت می گیرد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان با بیان اینکه امریکا و اسرائیل در رسانه‌ها شکست های خود را پنهان می کنند افزود: امروز هم در عرصه منطقه‌ای و هم در عرصه بین‌المللی ، جنگ، جنگ روایت ها است. شکست و استیصال امریکا در عراق و افغانستان و سوریه ، واقعیت امروز است اما آنها می کوشند آن را به گونه دیگری روایت کنند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان در بخش دیگری با اشاره به شروع به کار دولت سیزدهم گفت: دشمنان نظام تلاش زیادی کردند که مشارکت در انتخابات را به زیر ۳۰درصد برسانند اما آنها با به میدان آمدن مردم شکست دیگری خوردند و یک دولت انقلابی برآمده از رای مردم سرکار آمد.

وی با اشاره به انتظارت مردم از دولت جدید گفت: انتظارت مردم از دولت، انتظارات به جایی است و یقینا در یک بازه زمانی معقول بخشی از مشکلات امروز مردم تعدیل خواهد شد.

دامغانی افزود: شروع به کار این دولت نویدبخش این است که به لطف الهی از این مشکلات نیز عبور می کنیم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد