تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 - 16:40
کد خبر : 124860

مدیریت نیروی جوان با عملکرد جهادی و انقلابی راه غلبه بر مشکلات استان لرستان است

مدیریت نیروی جوان با عملکرد جهادی و انقلابی راه غلبه بر مشکلات استان لرستان است

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تقوا و عمل صالح محل تدفین ما

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تقوا و عمل صالح محل تدفین ما را روشن و سبب می‌شود ائمه اطهار را در شب اول قبر زیارت کنیم. 

وی با اشاره به شهادت سرلشگر خلبان عباس بابایی افزود: امروز پانزدهم مرداد ماه سالروز شهادت عباس بابایی معاون عملیاتی نیروی هوایی ارتش در سال ۶۶ در جبهه‌های نور علیه ظلمت و همچنین شهادت حجت الاسلام والمسلمین  مصطفی ردانی‌پور فرمانده قرارگاه  غرب در سال ۶۲ است که یاد و خاطره این عزیزان را گرامی می‌داریم. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد: دوشنبه هجدهم مرداد ماه روز شهدای مدافع حرم و بزرگداشت شهدای مدافع حرم است، یاد همه این شهیدان را گرامی می‌داریم و ان‌شاء الله که راهشان و پرچمی که به دست ما سپرده‌اند با استقامت تا رسیدن به  هدف محکم  نگه داریم. 

وی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی بیان کرد: شنبه شانزدهم مرداد ماه روز تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام راحل در سال ۵۹ است، این نهاد عمومی و غیر دولتی در راستای گسترش تحقیقات و توسعه امور فرهنگی و همچنین ارتباط دادن دانشگاه با صنعت و همکاری با  حوزه و دانشگاه، گسترش طرح‌های کاربردی  و نیمه صنعتی و توسعه علم و دانش تشکیل شد. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه  یکشنبه شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار است گفت: شهید محمود صارمی خبرنگار اعزامی جمهوری اسلامی سال ۷۷ در افغانستان به همراه جمعی دیگری از کارمندان سفارت جمهوری  اسلامی به شهادت رسیدند و این روز را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: روز سه شنبه نوزدهم مردادماه آغاز دهه اول محرم و هفته  امر به معروف و نهی از منکر است، به طور یقین برگزاری محرم امسال همچون سال گذشته باید متفاوت با سال‌های گذشته باشد و حتما باید کلیه پروتکل‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی  و استفاده از ماسک در دستور کار برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در مراسم محرم باشد. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه محرم با امر به معروف و نهی از منکر شناخته می شود خاطر نشان کرد: امربه معروف و نهی از منکر تنها بر عهده شخص خاصی نیست بلکه همه ما همانگونه که وظیفه داریم خودمان را از گناهان حفظ کنیم موظف هستیم دیگران را نیز به خوبی‌ها و ارزش‌ها دعوت و چنانچه نا فرمانی و معصیتی را مشاهده کردیم  نهی از منکر کنیم. 

وی اظهار داشت: اگر همه ما امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی انجام می دادیم امروز شاهد این مشکلات  اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور نبودیم چراکه امر به معروف و نهی از منکر یعنی مخالفت با ظلم، توزیع عادلانه ثروت ،دادن حقوق ستمدیدگان و حاکمیت فروع دین  است.

  حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی امر به معروف را  توسعه متوازن  در همه استانها دانست و افزود: روزی که کارخانه پارسیلون  و دیگر کارخانه‌های استان به سرنوشت فعلی مبتلا شدند اگر همه امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند  امروز شهادت وضع موجود استان در آمار بیکاری نبودیم. 

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: نهی از منکر یعنی گناهان فردی و اجتماعی یا از بین برود و یا کم شود، امر به معروف یعنی  معروف‌ها و ارزش‌های فردی و اجتماعی در جامعه حاکم  و تقویت شود در همین راستا چنانچه افراد متفاوت نهی از منکر کنند گناهکار از گناه خودش  دست می‌کشد. 

وی بیان کرد: طی روزهای اخیر شاهد بودیم سازمانی که توانایی پرداخت حقوق  کارگران خود را ندارد اقدام به جذب  نیرو کرد ولی وقتی نهادهای نظارتی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به میدان آمدند و به صورت گسترده به این موضوع معترض شدند مسئله حل شد بر همین اساس لازم است  امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش گسترش پیدا کند. 

گفت: چنانچه در ادارات بازرسی و حراست اداره بر اساس قانون رسیدگی به شکایات را در دستور کار قرار بدهند شاهد اینگونه رویدادهای بی‌ضابطه در استان طی سال‌های اخیر نبودیم معلوم  می‌شود که تشکیلاتی در درون ادارات به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند و گاهی خودشان هم در این تخلفات دخیل هستند. 

وی تصریح کرد: بدیهی است سازمان بازرسی قوه قضائیه، دیوان محاسبات و دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در پیشگیری و اعمال قانون وظایف  مهمی بر عهده دارند و ما در گام دم انقلاب اسلامی با تشکیل دولت سیزدهم و با شورای اسلامی دوره ششم نباید شاهد چنین رویدادهای تخلی همچون جذب نیرو بدون  ضابطه، از طریق سفارش و اعمال تبعیض در استان باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: از سازمان بازرسی قوه قضائیه به واسطه کارهایی که تاکنون انجام داده تشکر می‌کنیم ولی کارهای انجام نشده که انبوه و متراکم شده‌اند فراوان است. 

وی اظهار داشت : از مردم استان لرستان در خواست می شود هر کجا تخلفی را دیدند به سازمان  بازرسی ،دیوان محاسبات و دستگاه قضا اطلاع  و رو نوشتی از گزارش را برای دفتر نماینده ولی فقیه ارسال کنند. 

  حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: علی‌رغم مشکلات معیشتی  و اقتصادی که مردم دارند و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور از آن نام بردند اما  ظرفیت‌های مادی، معنوی و نیروی انسانی دارای دانش و تجربه به ویژه جوانان فداکار و آماده برای  محرومیت‌زدایی فراتر از مشکلات کشور است. 

نماینده ولی فقیه در لرستان  با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ رئیس جمهور طی روز های اخیر عنوان کرد: تاکید بر کار با برنامه و مبتنی بر کار کارشناسی ولی در عین حال تحول زا  با روحیه جهادی و انقلابی، پیوند  نزدن معیشت مردم با مذاکره با غرب، دل  نبستن به مذاکرات با غرب، جلوگیری از شکل گیری فساد و مفسد، مبارزه بی  امان با مفسدین و منافذ رانت، فساد از موارد مهمی بود که در مراسم تحلیف و تنفیذ مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بود و برای مردم بسیار امید بخش بود. 

وی  بیان کرد: کسی یا کسانی که تلاش می‌کنند با رایزنی و دادن امتیاز به خواص به مناصب حکومتی رسیده‌اند همین امتیاز دهی و دادن مسئولیت‌های زیر مجموعه به افرادی که واجد شرایط نیستند ادامه پیدا خواهد کرد، این روش منصب گرفتن یکی از روش‌هایی بوده که در سالیان گذشته بر استان حاکم بوده و نتیجه اش وضع موجود استان است. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در آغاز به کار هر دولتی به طور طبیعی  تغییراتی در نماینده عالی دولت و  مدیران ایجاد می‌شود که در این زمینه باید دقت کنیم افرادی که مستقیما خود را برای مدیریت عالی  دولت در استان مطرح می‌کنند و یا افرادی که غیر مستقیم در این مسیر تلاش می‌کنند باید توجه کنند که این بار سنگینی است و وظایف سخت و دشواری بر دوششان گذاشته می‌شود.

 وی تصریح کرد: وظایف سخت و دشواری که با گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی مدیران و مسئولانی آمدند و رفتند نتیجه زحمات و تلاششان وضعیت موجودی است که رضایت بخش نیست بر همین اساس افرادی که خود را آماده مدیریت عالی استان کرده‌اند باید بدانند چه وظایف سنگینی به عهده دارند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: اگرچه رئیس  دولت دوازدهم برداشتی که از عملکرد خودش  و وزراء و اداره استانها توسط  مدیرانش دارد با واقعیت منطبق نبود در همین راستا مردم برای مراسم تحلیف و تنفیذ روز شماری می‌کردند. 

وی اظهار داشت: مدیری در استان لرستان می تواند موفق باشد که با کمک نقدینگی بانکها، اعتبارات دولتی، بخش خصوصی با یک برنامه علمی و اجرایی دقیق تحولی همراه با جهش در استان عمل کند. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: استان لرستان علاوه بر برنامه تحولی نیازمند جهش است که بتواند از مشکلات رها شود همان تحول همراه با جهشی که در طول سه دهه پس از جنگ تحمیلی دزر استان لرستان ایجاد نشد. 

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: استان لرستان دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد نمی‌توان امور استان را به فرد  یا افرادی سپرد که به توانایی  و دانایی آنها اطمینانی نیست و قبل از آنکه شیفته خدمت باشند شیفته رسیدن به آرزوهای خود هستند.

حاج علی‌اکبری: تواضع و صداقت آیت‌الله شاهچراغی درس‌آموز است/نماینده جدید ولی‌فقیه در استان سمنان از علمای جهادی و ارزشی است حرکت عدالت‌محور گروه‌های جهادی الگوی دستگاه‌های اجرایی باشد آیت‌الله دری نجف‌آبادی: کشور در گام دوم انقلاب نیازمند تقویت و ترویج کار جهادی در همه عرصه‌ها است

وی بیان کرد: نمی‌توان امور استان را به افرادی سپرد که عمر خدمتیشان در سازمان مربوطه به پایان رسیده بلکه به کار گیری نیروهای جوان، پرکار، متعهد، متخصص و با عملکرد جهادی و انقلابی در کنار با تجربه‌ها راه غلبه بر مشکلات استان لرستان است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد