تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1396 - 9:57
کد خبر : 12486

ترویج حجاب در گرو تبیین فلسفه آن است

ترویج حجاب در گرو تبیین فلسفه آن است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از جهان نیوز؛ حجت الاسلام داود چمانی در رابطه با ضرورت وجود حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، اظهار داشت: تمام دستورات و فرامین اسلام بر دو اصل حکمت و مصلحت استوار است و برای عمل به این احکام باید نسبت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از جهان نیوز؛ حجت الاسلام داود چمانی در رابطه با ضرورت وجود حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، اظهار داشت: تمام دستورات و فرامین اسلام بر دو اصل حکمت و مصلحت استوار است و برای عمل به این احکام باید نسبت به آن ها معرفت و شناخت پیدا کنیم.  
وی با بیان اینکه چندین نکته در قرآن کریم در رابطه با عفاف و حجاب بیان شده که برخی از این موارد مردان را نیز شامل می شود، افزود: اولین دستور در سوره احزاب آمده و به مقوله گفتار پرداخته است که در گفتار باید عفیف و مراقب سخن خود باشیم، تاکیدات بعدی مربوط به لزوم رفتارهای اجتماعی صحیح است.
 
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات استان مرکزی بیان داشت: تاکید بعدی قرآن در رابطه با نگاه است که مسلمان باید مراقب آن باشد و از سوی دیگر خودنمایی و جلوه گری را در نظر نامحرم نهی می کند.
 
چمانی خاطرنشان ساخت: در قرآن کریم تاکید صریح بر لزوم داشتن پوشش عفیف از سوی بانوان، در سوره های احزاب و نور آورده شده است که نشان از اهمیت این موضوع از نظر قرآن و اسلام دارد.
 
وی ادامه داد: همه فرامینی که باریتعالی صادر کرده بر اساس حکمت بوده و بی علت نیست، به همین دلیل در آموزه های روایی آمده است که اعمال ما باید بر اساس معرفت و شناخت باشد چراکه انجام عملی از روی آگاهی و ایمان بسیار ارزشمندتر است.
 
چمانی اذعان داشت: عمدتا کمرنگ بودن مبانی دینی در زندگی بعضی افراد که عفاف و حجاب نیز جزئی از آن است به دلیل عدم اطلاع و شناخت از حکمت و علت این فرامین است.
 
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات استان مرکزی افزود: گاهی افراد مصلحت خود را نمی دانند اما خداوندی که خالق ما است برای رسیدن به مسیر سعادت و تکامل فرامینی را بر اساس ظرفیت وجودی ما صادر کرده است تا بتوانیم به تکامل و سعادت برسیم.
 

 
وی اظهار داشت: وجود عفاف و حجاب در جامعه از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و بنیان خانواده را صیانت می کند، البته این موارد به معنی مخالفت اسلام با حضور زنان در جامعه نیست اما این حضور و فعالیت باید ضابطه مند باشد.
 
چمانی گفت: البته باید توجه داشته باشیم که ضرورت رعایت عفاف و حجاب فقط مختص به بانوان نیست و مردان نیز بایستی عفیف باشند، همچنین حجاب تنها لباس بر تن کردن نیست و زنان ضمن این پوشش باید تقوا هم داشته باشند.
 
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات استان مرکزی تصریح کرد: علل بدحجابی مختلف است که ناآگاهی و عدم شناخت فلسفه حجاب، سستی ایمان به خدا و قیامت، عدم تربیت درست خانواده، خودنمایی و خودآرایی، ترویج مدگرایی، خودباختگی فرهنگی و گرایش به فرهنگ بیگانه از جمله این علت ها است که در این بین استفاده از ظرفیت رسانه ها، نقش مهمی در نهادینه سازی عفاف و حجاب در جامعه اسلامی دارد.
 
مهر

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد