تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1400 - 12:10
کد خبر : 124360

گرانفروشی؛ نیمی از تخلفات اقتصادی در خراسان رضوی

گرانفروشی؛ نیمی از تخلفات اقتصادی در خراسان رضوی

محمدجواد ساعدی در این خصوص اظهار کرد: دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است. در تیرماه سال جاری، ۲۹۳۴ گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری و ناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است. وی

محمدجواد ساعدی در این خصوص اظهار کرد: دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است. در تیرماه سال جاری، ۲۹۳۴ گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری و ناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است.

وی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۰ درصد، کم فروشی با ۱۲ درصد و عدم درج قیمت با ۱۱ درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.

معاون سازمان صمت خاطرنشان کرد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان، میوه و تره بار، مرغ و در بخش خدمات رستوران، تعمیرات خودرو و خدمات مشاورین املاک بوده است.

ساعدی ادامه داد: بازرسان پس از رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۷۶۴ واحد متخلف را شناسایی کردند و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ریالی ۲۶ میلیارد تنظیم شد و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، وی تصریح کرد: درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان  انجام شده که در همین راستا ۳۵ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۱۰ میلیارد ریال در تیرماه ۱۴۰۰ به آنان مسترد شده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد