تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1396 - 9:19
کد خبر : 12292

ماه محرم فرصت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

ماه محرم فرصت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی در خطبه های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شادگان که در محل مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) برگزارشد، با اشاره به نامگذاری ۲۵ شهریورماه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی در خطبه های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شادگان که در محل مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) برگزارشد، با اشاره به نامگذاری ۲۵ شهریورماه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان تصریح کرد: خانواده یک نهاد کلیدی در جامعه است که باید برای استحکام خانواده هماهنگی لازم بین فرزندان و والدین انجام شود.

حجت الاسلام شرفی افزود: بازنشستگان عمری در بخش‏ های دولتی و غیردولتی زحمت کشیده و اکنون بر خانواده ‏ها واجب است که آن ها را تکریم و احترام کنند.

وی بر لزوم توجه به این قشر ازجامعه تأکید کرد و گفت: نباید با این قشر از جامعه با بی‌حرمتی رفتار شده و نسبت به آنان بی‌تفاوت باشیم.

حجت الاسلام شرفی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به سالروز اشغال بیروت توسط صهیونیست‌های متجاوز در سال ۱۹۸۲ و همچنین سالروز کشتار فلسطینیان در اردوگاه‌های صبرا و شاتیلا توسط صهیونیست‌های جنایتکار اظهار کرد: این موضوعات تکراری است تقریبا همه مردم می‌دانند رژیم صهیونیستی جنایتکار و غاصب برنامه ذاتی، انگیزه و اعتقاد آنها بر همین مبنا استوار است.

وی تصریح کرد: اشغال بیروت توسط صهیونیست ها و جنایات آنها در صبرا و شاتیلا هیچ گاه از صفحه تاریخ محو نخواهد شد.

خطیب جمعه شادگان در ادامه خطبه های خود با اشاره به نامگذاری ۲۷ شهریور به روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار گفت: این شاعر پر آوازه ایران، در حالیکه فردی فرهیخته و عاشق امام علی(ع) بود و در شرایط خیلی سختی زندگی می کرد.

وی افزود: شعر در جامعه اسلامی همواره با تعهد، بیان دردها و درمان و پاسخ به جامعه همراه است و شاعری که در محیط اسلامی رشد و پرورش می یابد می تواند در تعالی جامعه نقش مهمی را ایفا کند.

حجت الاسلام شرفی دربخش پایانی خطبه های خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و اشاره به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود: هدف اصلی حضرت سید الشهداء (ع) از قیام عاشورا، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و این فریضه واجب نباید بین مومنان به فراموشی سپرده شود.

وی یادآور شد: ماه محرم، ماه جانفشانی، ایثارگری، شجاعت و پاسداری از دین خداوند در برابر طاغوت های زمان و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است.

خطیب جمعه شادگان تصریح کرد: ماه محرم یادآور جانفشانی‌ها و رشادت های یاران با وفای امام حسین (ع) است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد