تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1396 - 8:42
کد خبر : 12282

منبر و محراب نباید سکوی حزبی این گروه و آن گروه قرار بگیرد

منبر و محراب نباید سکوی حزبی این گروه و آن گروه قرار بگیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه باید دنبال آرمان سیدالشهدا بود، گفت: کیست که این عنصر کیمیاگونه را مایه رشد نبیند. وی افزود: شما ها که عزادار سیدالشهدا هستید،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه باید دنبال آرمان سیدالشهدا بود، گفت: کیست که این عنصر کیمیاگونه را مایه رشد نبیند.

وی افزود: شما ها که عزادار سیدالشهدا هستید، بعد از مراسم عزای او، احساس عروج می‌کنید؛ لذا از جمله ابزار قرب به خداوند، اهل‌بیت (ع) هستند.

خاتمی تصریح کرد: گروهکی به نام وهابی با تبعیت از حرف‌های نادرست ابن‌تیمیه با توسل درافتاده‌اند که البته خود اهل سنت جواب سست آنها را داده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ابراز ارادت‌های اهل سنت به اهل بیت (ع) گفت: توسل و ابراز ادب به ساحت مقدس سالار شهیدان نه تنها جایز بلکه سرمایه است؛ سرمایه نفیسی که یک خروجی آن، انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: تاریخ اول انقلاب ما ۱۵ خرداد ۴۲ است که این زمان مقارن با ۱۲ محرم بوده است؛ وقتی مردم ۱۲ محرم فهمیدند فرزند حسین (ع) را گرفتند، به خیابان‌ها ریختند و با خون خود، خمینی (ره) را یاری کردند.

خاتمی با تأکید بر اینکه خروجی مقاومت امروز هم مدیون سالار شهیدان است، گفت: به مجالس حسینی افتخار و سعی کنید این مجالس حسین‌پسند برگزار شود.

وی با بیان اینکه منبر جای بازی های جناحی و قلیبه های سیاسی نیست، تاکید کرد: نباید منبر و محراب سکوی حزبی این گروه و آن گروه قرار بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران  با تاکید براینکه نباید هیات ها و مداح ها و خطبای ما سکولار باشند، افزود: یعنی هیات ها نباید با سیاست به معنای درست غریبه باشند و این سکولاریزه کردن منبر و مداحی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به رسالت مداحان اهل بیت گفت: روضه های مستند و اشعار پرمحتوا بخوانند

ادامه دارد…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد