تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 17:07
کد خبر : 122027

حجاب در اسلام صرفا برای بانوان نیست/ لزوم ترویج عفت در جامعه

حجاب در اسلام صرفا برای بانوان نیست/ لزوم ترویج عفت در جامعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر یک شنبه در مراسم گرامیداشت هفته حجاب و عفاف که در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد، از عفاف و حجاب به‌عنوان امری فطری، قانونی و حقوقی یاد کرد و اظهار داشت:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر یک شنبه در مراسم گرامیداشت هفته حجاب و عفاف که در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد، از عفاف و حجاب به‌عنوان امری فطری، قانونی و حقوقی یاد کرد و اظهار داشت: اگر کسی در جامعه حجاب را رعایت نکند آسیب این اقدام او به همه جامعه می‌رسد.

امام جمعه بجنورد گفت: اصل حجاب جزو ضروریات جامعه است؛ چون در قرآن کریم به آن به‌طور صریح و شفاف اشاره شده و همه مذاهب بر آن اتفاق‌نظر دارند، پس کسی نمی‌تواند منکر آن شود.

وی اضافه کرد: حدود حجاب نیز در قرآن مطرح شده و صرف پوشش داشتن، حجاب کامل نیست بلکه باید پوششی داشت که جلب توجه نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب در اسلام تنها برای زنان توصیه نشده بلکه این اصل مهم هم برای مردان و هم برای زنان به‌طورجدی توصیه شده است.

امام جمعه بجنورد گفت: حجاب، پوشش، عفت و پاک‌دامنی مربوط به همه و باعث سلامت روح و جسم می‌شود و فردی می‌تواند در جامعه مؤثر باشد که صداقت، عفت و پاک‌دامنی در رفتار، کردار و پوشش او نیز نمود داشته باشد.

وی در انتها با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب در کشور نیز فرصت مناسبی برای تبیین و تشریح رعایت این موضوع در سطح جامعه است، ادامه داد: در این راستا و به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید با برگزاری برنامه‌های مناسب گام‌های مثبتی در زمینه عفاف و حجاب برداشت و در جهت ترویج آن در تمامی ارکان جامعه تلاش‌های جدی‌تری شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد