تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400 - 10:40
کد خبر : 121154

الهیان: در زمینه فرهنگ‌سازی در مقوله عفاف و حجاب، دولت‌های قبلی کم‌لطفی کرده‌اند

الهیان: در زمینه فرهنگ‌سازی در مقوله عفاف و حجاب، دولت‌های قبلی کم‌لطفی کرده‌اند

زهره الهیان، عضو فراکسیون زن و خانواده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خانواده خبرگزاری فارس در خصوص هزینه کرد بودجه در نظر گرفته شده برای موضوع عفاف و حجاب و نتایج حاصل از آن اظهار کرد: در مورد بودجه مباحث فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب متأسفانه در دولت های قبلی کم

زهره الهیان، عضو فراکسیون زن و خانواده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خانواده خبرگزاری فارس در خصوص هزینه کرد بودجه در نظر گرفته شده برای موضوع عفاف و حجاب و نتایج حاصل از آن اظهار کرد: در مورد بودجه مباحث فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب متأسفانه در دولت های قبلی کم لطفی شده و در این حوزه اگر بخواهیم حرکت های کلانی انجام دهیم، نیاز به حمایت داریم.

وی افزود: متأسفانه در این دولت فعالیت های فرهنگی و قرآنی اولویتی نداشتند و نسبت به آنها بی توجهی شد و همین نبود اولویت باعث شده به لحاظ بودجه و اعتبارات هم توجهی به این امر نشود و دست دستگاه های متولی در این زمینه بسته باشد.

الهیان تصریح کرد: تعبیر جمله آتش به اختیار را هم مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی به کار بردند و حتی به شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند که مکمل حرکت های مردمی باشند، همین امر نشان می دهد که در دولت آینده باید توجه ویژه ای به مقوله فرهنگ و اعتبارات این حوزه شود.

رئیس فراکسیون سازمان های مردم نهاد در مجلس با بیان اینکه با کوچکترین حمایتی از تشکل های مردمی آورده هایی بسیار قوی خواهیم داشت، گفت: فراکسیون سازمان های مردم نهاد در مجلس هم آمادگی جدی دارد تا از این تشکل ها حمایت کند،‌ امیدواریم وزرای کابینه و دستگاه های دخیل در امر فرهنگ در دولت آینده هم نگاه عمیق و در واقع تحول گرا در این حوزه داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت فضای مجازی و عدم نظارت در این حوزه اظهار کرد: در بحث فضای مجازی مقام معظم رهبری بارها هشدار داده اند،‌ متأسفانه فضای ولنگاری و بی بند و باری که ما در این شبکه های اجتماعی شاهد هستیم امروز به یک آسیب جدی برای دختران و نوجوانان ما تبدیل شده و حتی به تعبیر مسئولان در مرجع ملی حقوق کودک پرونده جرائم کودکان به دلیل وضعیت فضای مجازی بالا رفته است.

الهیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فضای مجازی را تعبیر به قتلگاه نوجوانان کرده اند، افزود: امروز می بینیم که فضای ذهنی نوجوانان ما را خانواده ها تعیین نمی کنند بلکه فضای مجازی و تولیدات مسمومی که نظارتی هم روی آن نمی شود این فضای ذهنی را می سازد، چیزی که با فضای واقعی خانواده و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی فاصله دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فضای مجازی نیازمند برنامه ریزی و ساماندهی است، گفت: متأسفانه در دولت آقای روحانی برنامه ای برای ساماندهی فضای مجازی نبود و به نوعی انگار برنامه این بود که این ولنگاری ادامه داشته باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم واقع بینانه صحبت کنیم این فضا تعمداً رها شد اما مجلس در ابتدای دوره یازدهم کارگروهی را در ارتباط با طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» تشکیل داد تا هرچه سریع تر جلوی مسموم سازی این فضا گرفته شود تا هم خانواده ها خیالشان راحت باشد و هم جوانان بتوانند از ظرفیت های فضای مجازی استفاده کنند.

الهیان در پایان گفت: با توجه به رویکردهای عمیق و اصولی آیت الله رییسی امیدواریم نیروهای دغدغه مند و انقلابی با مدیریت جهادی و رویکرد کارشناسی حضور پیدا کنند و دولتی جوان و انقلابی شکل بگیرد که هم از جنس مردم باشد و هم آنها را به خوبی درک کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد