تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400 - 10:10
کد خبر : 121143

اجرای ۲۰۰ برنامه هفته عفاف و حجاب در شاهرود

اجرای ۲۰۰ برنامه هفته عفاف و حجاب در شاهرود

فریبا ابوحمزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به شعار هفته حجاب و عفاف که از ۲۱ تیرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: «حجاب من حیای تو، حیای من عفاف تو، حجاب مرد، عصمت زن، حیای زن عفت مرد»، شعار این هفته است. وی با بیان اینکه در این هفته بیش از

فریبا ابوحمزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به شعار هفته حجاب و عفاف که از ۲۱ تیرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: «حجاب من حیای تو، حیای من عفاف تو، حجاب مرد، عصمت زن، حیای زن عفت مرد»، شعار این هفته است.

وی با بیان اینکه در این هفته بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه به همت اقشار مختلف بسیج و نهادهای متولی اجرا می‌شود، افزود: نشست‌های روشنگری با عنوان «بالاتر از حقیقت» در خصوص پاسخ به شبهات حجاب و عفاف و برنامه «بی‌پرده با حجاب» با حضور کارشناسان این حوزه برگزار می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته حجاب و عفاف شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: برپیی نمایشگاه ملزومات عفاف و حجاب و پاتوق‌های مشاوره خانواده در محلات اسلامی، اجرای برنامه تجربه آرامش در فضای مجازی و حقیقی برای دختران و پسران توسط بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی این شهرستان انجام می‌شود.

ابوحمزه افزود: برپایی نمایشگاه‌های نقاشی و عکس و برگزاری اردوهای فرهنگی از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در شهرستان شاهرود است.

وی با اشاره به برپایی کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع حجاب و عفاف تصریح کرد: برنامه «چند قدم مانده به عرش» با محوریت نوعروسانی با مهریه فاطمی که از ۲۱ تیرماه سال ۱۳۹۹ تا ۲۱ تیرماه سال ۱۴۰۰ ازدواج کرده‌اند؛ اجرا که از آنها در بوستان‌ها به مناسبت هفته ازدواج آسان تقدیر می‌شود.

ابوحمزه با اشاره به مطالبه گری حجاب و عفاف از مسؤولان، گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده گروه‌هایی از بانوان مطالبه‌گر سازمان‌دهی شده‌اند که در این هفته از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی چون شهرداری و شورای اسلامی شهر، فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی، دفتر امام جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و … با حضور در این ادارات در خصوص عفاف و حجاب در جامعه مطالبه‌گری می‌کنند.

وی تأکید کرد: این دیدارها با برنامه‌ریزی به‌صورت ماهانه نیز در طول سال اجرا خواهد شد و در خصوص موضوع حجاب و عفاف از دستگاه‌های متولی این امر مطالبه می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته حجاب و عفاف شهرستان شاهرود بیان کرد: جلسه ستاد بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در سپاه ناحیه شاهرود با حضور دستگاه‌های متولی و به ریاست فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود برگزار و این برنامه‌ها در این نشست سازمان‌دهی و متولی اجرای آن مشخص و واگذار شد.

ابوحمزه از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در شاهرود را اجرای برنامه فانوس دانایی با موضوع معرفی کتاب‌های حوزه عفاف و حجاب و پویش اهدای دانایی با اهدای کتاب به دختران نوجوان و جوان، برنامه زیبایی پایدار با موضوع برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی برای نونهالان و نوجوانان و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بانوان محجبه موفق عنوان کرد.

وی گفت: ویژه‌برنامه «سرمشق خوبی‌ها» با روایتگری واقعه مسجد گوهرشاد و تجلیل از بانوان محجبه ادارات شهرستان، برنامه «به رسم جهاد» در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه و اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم برخوردار و برنامه «به یاد تو» و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و بازخوانی وصیت‌نامه شهدا در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در طول این هفته اجرا می‌شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد