تاریخ انتشار : جمعه 18 تیر 1400 - 18:47
کد خبر : 120754

انتقاد تشکیلات خودگردان از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات اشغالگران

انتقاد تشکیلات خودگردان از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات اشغالگران

– اخبار بین الملل – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطین وفا، در بیانیه وزارت تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: نظامیان رژیم صهیونیستی به ویرانی منازل و چنگ انداختن بر اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری و

– اخبار بین الملل –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطین وفا، در بیانیه وزارت تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: نظامیان رژیم صهیونیستی به ویرانی منازل و چنگ انداختن بر اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی و الاغوار ادامه می‌دهند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بیان کرد: هدف، بیرون راندن اجباری فلسطینی‌‌ها و یهودی سازی سرزمین آنهاست. گزارش اخیر سازمان امور بشردوستانه سازمان ملل «اوچا»، ویرانی ۴۲۱ منزل فلسطینی از آغاز سال جاری را تایید می‌کند که این افزایشی ۲۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال را داراست.

در این بیانیه آمده است: عدم برخورد جامعه جهانی و اجرایی نشدن قانون بین المللی و قطعنامه‌های مشروع بین المللی، سبب تشویق اشغالگران به ادامه جنایات علیه فلسطینی‌ها و اجرای طرح‌های استعماری و نابودی تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

حملات صهیونیست‌ها به تظاهرات فلسطینی‌ها در کرانه باختری

این در حالی است که نظامیان صهیونیست، امروز به تظاهرات فلسطینی‌ها در مناطق «مسافر یطا» در «الخلیل» و «بیت دجن» در نابلس و «حزما»  در شمال شرق قدس اشغالی حمله ور شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ضد صهیونیستی، پرچم فلسطین را حمل کردند و شعارهایی در محکومیت اشغالگری صهیونیست‌ها و سیاست پاکسازی نژادی آنها علیه فلسطینی‌ها سر دادند.

تظاهرات کنندگان از جامعه جهانی خواستند که به مسئولیت خود در قبال توقف جنایات متوالی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها عمل کند.

درخواست گروه‌های مردمی برای مشارکت گسترده در تظاهرات علیه تشکیلات خودگردان

چندین گروه و تشکل مردمی فلسطینی خواستار مشارکت گسترده فلسطینیان در تظاهرات امروز جمعه در شهر «الخلیل» به نشانه درخواست مجازات عاملان ترور «نزار بنات» فعال سیاسی فلسطینی و همچنین به منظور اعلام مخالفت با سیاست های سرکوبگرانه تشکیلات خودگردان فلسطین علیه ملت فلسطین شدند.

این گروه ها و تشکل‌ها اعلام کردند که این تظاهرات پس از اقامه نماز جمعه از مقابل «مسجد الحسین» در الخلیل برگزار می‌شود.

این گروه ها و تشکل‌ها همچنین خواستار حضور فلسطینیان در تجمع اعتراض آمیز در شهر الخلیل شدند که به منظور ابراز انزجار از سیاست های تشکیلات رام الله در زمینه سرکوب نیروهای مقاومت و همچنین بازداشت های سیاسی فلسطینی برگزار می‌شود.

این در حالی است که سازمان عفو بین المللی اعلام کرده بود که ماموران امنیتی تشکیلات رام الله به سرکوب و بازداشت فلسطینیان به ویژه خبرنگاران، فعالان جامعه مدنی، وکلای مدافع حقوقی شدت بخشیده‌اند.

این سازمان طی گزارشی تاکید کرد که اوضاع فلسطین از زمان ترور «نزار بنات» متشنج شده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرده بود که اقدامات سرکوبگرانه و تهدیدآمیز تشکیلات رام الله هرگز نمی‌تواند جلوی درخواست‌های گسترده فلسطینیان در زمینه محاکمه و مجازات عاملان ترور بنات را بگیرد.

تمجید هنیه از مجاهدت های جبریل

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تلفنی با «طلال ناجی» معاون دبیرکل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین ـ فرماندهی کل» صحبت کرد و درگذشت «احمد جبریل» دبیرکل این جبهه را به وی تسلیت گفت.

هنیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره احمد جبریل، نقش ملی و مبارزاتی وی علیه اشغالگران صهیونیست را ستود.

رهبر حماس همچنین ضمن تماس تلفنی با پسر «احمد جبریل» و خانواده اش درگذشت دبیر کل جبهه خلق را به آنان تسلیت گفت.

وی بر ادامه حرکت در مسیر تحقق اصول و آرمان های ملی فلسطینیان تاکید ورزید.

احمد جبریل بنیانگذار و دبیرکل جبهه خلق ـ فرماندهی کل ـ شامگاه چهارشنبه در سن ۸۳ سالگی در بیمارستانی در دمشق ـ پایتخت سوریه ـ درگذشت.

حضور گسترده فلسطینی‌ها در روز عرفه در مسجدالاقصی

تعدادی از فعالان فلسطینی خواستار حضور گسترده فلسطینی در روز عرفه مورخه ۱۹/۷/۲۰۲۱ در مسجد مبارک الاقصی و مقابله با تعرضات شهرک نشینان صهیونیست شدند.

آزادی اسیر فلسطینی پس از ۶۵ روز اعتصاب غذاسفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ترکیه

تعدادی از فعالان و جنبش های فلسطینی در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ طی فراخوان‌هایی خواستار حضور گسترده فلسطینیان در روز عرفه در مسجد مبارک الاقصی و اعتکاف در این مکان مقدس جهت مقابله با تجاوزات و تعرضات اشغالگران صهیونیست شدند.

یادآور می‌شود که شهرک‌نشینان صهیونیست طی چند روز گذشته به تعرضات خود به مسجد الاقصی و سرکوب نمازگزاران فسطینی شدت بخشیده‌اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد