تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 17:05
کد خبر : 120108

هفدهمین مجمع فعالین نوشت افزار ایرانی اسلامی برگزار شد

هفدهمین مجمع فعالین نوشت افزار ایرانی اسلامی برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، هفدهمین مجمع فعالین نوشت افزار ایرانی اسلامی در شهر مقدس قم، در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد. مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی نهادی مردم‌نهاد متشکل از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی است که با تلاش‌های خود طی سالیان اخیر با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، هفدهمین مجمع فعالین نوشت افزار ایرانی اسلامی در شهر مقدس قم، در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی نهادی مردم‌نهاد متشکل از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی است که با تلاش‌های خود طی سالیان اخیر با توانمندسازی فعالین این حوزه و تغییر ذائقه‌ی مخاطب، نگاه بخش قابل‌توجهی از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این بازار را به محصولات ایرانی اسلامی معطوف کرده است و بخش وسیعی از محصولات نوشت‌افزار به تولیدات با محتوای بومی و ملی اختصاص پیداکرده است. فعالین این حوزه هر سال در راستای هماهنگی، تعیین اهداف و تبیین راهبردهای عملیاتی سالیانه دور هم جمع می‌شوند.

حضور بیش از ۶۰ نفر از فعالین نوشت افزار اعم از تولیدکننده، توزیع‌کننده و طراحان و تولیدکنندگان محتوا از شاخصه‌های اصلی این نشست یک روزه بود.گفتگوهای چالشی پیرامون سندهای تشکیلاتی و مالی از ابتدای نشست آغاز شد و در انتهای بخش اول، گزارش مالی مجمع توسط بازرس هیئت مدیره قرائت و توسط اعضای حاضر تایید و تصویب شد. در ادامه با توجه به اهمیت موضوع تعاونی‌ها و ایجاد فعالیت جمعی مشترک در حوزه‌ی نوشت افزار ایرانی اسلامی پس از تبادل نظرات و بررسی کارشناسی اعضا در مورد شکل‌گیری تعاونی ایران نوشت، اعضای هیئت مدیره‌ی تعاونی ایران نوشت انتخاب شدند.

بخش عصرگاهی نشست به موضوع تبیین سیاست‌های نهادسازی مجمع ایران‌نوشت و معرفی نهادهای موجود و حوزه‌ی فعالیت‌های آن‌ها اختصاص داشت.

مجمع ایران‌نوشت در راستای تکمیل زیست بوم به جای تصدی‌گری و بنگاه‌داری، در جهت چابک‌سازی و گسترش فعالیت به توسعه‌ی نهادهای مستقل با ماموریت‌های مشخص روی‌آورده است که هر کدام در مسیر و جایگاه خود نقش آفرینی خواهند کرد.

تشکیل این نهادها در راستای تحقق ماموریت اصلی مجمع یعنی توانمندسازی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان نوشت افزار است. نکته حائز اهمیت این است که نهادها لزوما توسط مجمع شکل نمی‌گیرد و به فراخور هر نهاد به صورت مشارکتی و یا هدایتگری توسط مجمع به شکل‌گیری آن کمک می‌شود.

از مهمترین نهادهای ایجاد شده می‌توان به نهاد تعاونی به عنوان اقدام مشترک جمعی، نهاد توسعه‌گر به عنوان نهاد توانمندساز تخصصی در حوزه های صنعتی و فناورانه، نهاد هیئت به عنوان ایجادکننده‌ی هویت جمعی و صمیمانه بین فعالین و نهاد داوری به عنوان داور مرضی الطرفین در تعارضات تشکیلاتی اشاره کرد.

مطابق با نشست‌های پیشین مجمع نوشت افزار، بخشی از این نشست هم اختصاص به بحث و گفتگو پیرامون تکمیل و تقویت شاخصه‌های عضویت، انواع عضویت و موارد ارتقای امتیاز و یا تعلیق اختصاص داشت.

آغاز پاییز فصل مدارس و تابستان فصل بازار نوشت‌افزار است و از آنجا که تابستان و روزهای منتهی به ماه مهر موجی از جنب و جوش در خانواده‌ها، دانش آموزان و بالتبع تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نوشت افزار پدید می‌آید بخش نهایی نشست به تبادل نظرات یکایک فعالین در زمینه‌ی اقدامات و عملیات تابستانه مجمع نوشت افزار اختصاص یافت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد