تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400 - 17:41
کد خبر : 119966

گزارش‌های استان مرکزی در سامانه ملی شکایات و گزارشگران فساد ۸۰ درصد افزایش داشته است

گزارش‌های استان مرکزی در سامانه ملی شکایات و گزارشگران فساد ۸۰ درصد افزایش داشته است

– اخبار استانها – به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سید مهدی تقوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد اداره کل بازرسی استان اظهار داشت: نحوه اجرای نظارت سازمان بازرسی در حوزه طراحی و اجرای بازرسی‌ها از جمله بازرسی موردی، برنامه‌ای و فوق‌العاده است. وی افزود: در سال ۹۸

– اخبار استانها –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سید مهدی تقوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد اداره کل بازرسی استان اظهار داشت: نحوه اجرای نظارت سازمان بازرسی در حوزه طراحی و اجرای بازرسی‌ها از جمله بازرسی موردی، برنامه‌ای و فوق‌العاده است.

وی افزود: در سال ۹۸ بالغ‌ بر ۲۳۷ مورد پیشنهاد اصلاحی وجود داشته که در سال گذشته با ۲۰ درصد افزایش به ۲۶۲ مورد رسیده و در زمینه تعقیب کیفری در سال ۹۸ تعداد ۴۷ مورد بوده که با کاهش ۳۰ درصد به ۳۴ مورد در سال گذشته و در زمینه تعقیب اداری از ۸۲ مورد در سال ۹۸ با بیش از ۳۰ درصد کاهش به ۵۵ مورد رسیده است.

بازرس کل استان مرکزی ادامه داد: یکی از عوامل کاهش گزارش‌های بخش کیفری و تعقیب اداری تمرکز بازرسی استان بر اقدامات پیشگیرانه بوده و بر اساس اطلاعات به صورت کتبی و شفاهی مکاتبات باعنوان نامه‌های هشداری به دستگاه اجرایی تذکر داده می‌شود که با این کار مانع از تخلف دستگاه می‌شویم به طوری که در سال ۹۸ حدود ۶۶ مکاتبه هشداری انجام گرفته که در سال گذشته با ۱۰۰ درصد افزایش به ۱۱۳ مورد رسیده است.

تقوی تصریح کرد: تعامل و آموزش بین بازرسی استان و دستگاه‌های اجرایی استان و افزایش شکایات و اعلام‌های ثبت شده در سامانه ملی رسیدگی به شکایات و سامانه گزارشگران فساد از دیگر اقدامات بوده و سامانه ۱۳۶ جهت رسیدگی به شکایات و گزارشات مردم اعلام شده است.

وی بیان کرد: در سال۹۸ تعداد ۵۲۶ شکایت ثبت شده که در سال ۹۹ با تعداد ۸۹۱ مورد حدود ۸۰ درصد رشد داشته و در سال۹۸ تعداد ۸۶۷ مورد اعلامیه در زمینه تخلفات و در سال۹۹ تعداد هزار و ۳۱۰ مورد ثبت شده که حدود۸۰ درصد رشد داشته است.

بازرس کل استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که در قالب گزارشات معرفی شدند در سال۹۸ تعداد ۱۶۵ نفر به مراجع قضایی معرفی کردیم که با کاهش بیش از۱۰۰ درصد به ۷۹ نفر در سال۹۹ رسیده است.

استقرار بازرسان سازمان بازرسی در وزارت نیرو برای بررسی دلایل قطعی برق اعلام حمایت جمعی از اهالی ژیمناستیک از اقدام سازمان بازرسی و وزارت ورزش رئیس سازمان بازرسی: ایمن‌سازی واکسن برکت بیش از ۹۰ درصد است/ برخی تخلفات که منجر به ریزش ۴۵ درصدی بورس شد

تقوی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳ تا۴ مورد اختلاس داشتیم، گفت: نخستین اقدام سازمان بازرسی کشور در زمینه سند تحول قضایی طراحی و اجرای سامانه گزارشگران فساد و اقدام بعدی تدوین و تنظیم برنامه‌های مسئله‌محور است به طوری که حدود ۵۰ درصد برنامه‌های مصوب مساله‌محور است تا مشکلات بررسی و برطرف شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد