تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400 - 12:30
کد خبر : 119908

امر به معروف و نهی از منکر تخصصی احیا شود

امر به معروف و نهی از منکر تخصصی احیا شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، مهرداد محمدی پیش ازظهر یکشنبه در شورای اطلاع رسانی امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه از دهه ۷۰ کار ستاد شروع شده در دوره تحولی درصدد هستیم تا امر به معروف و نهی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، مهرداد محمدی پیش ازظهر یکشنبه در شورای اطلاع رسانی امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه از دهه ۷۰ کار ستاد شروع شده در دوره تحولی درصدد هستیم تا امر به معروف و نهی از منکر را به صورت تحولی دنبال کنیم، زیرا سبب توجه بیشتر مردم می‌شود.

وی با اشاره به انتقاد و گلایه مقام معظم رهبری از کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: در پی آن هستیم این فریضه به صورت تخصصی احیا شود و باید با شرایط روز جامعه موضوعات را پیگیری کنیم.

محمدی با عنوان اینکه در مازندران، درگیری و نزاع، سرقت، اعتیاد، طلاق و غیره از جمله آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود، بر ضرورت اصلاح جامعه از طریق احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: احیای این فریضه نیازمند کار علمی و سنجیده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته اظهار داشت: ۷۲ درصد معتقدند رفتار خوب و بد مسئولان اثر وضعی در جامعه خواهد داشت، همچنین ۹۹ درصد معتقدند امر به معروف ونهی از منکر مسئولان سبب می‌شود تا خدمات درست را از دستگاه اجرایی دریافت کنیم.

وی گفت: ۹۴ درصد معتقدند اگر مسئولان به آموزه‌های دینی پایبند باشند، این آموزه‌ها به درستی عمل و اجرا خواهد شد و ۸۳ درصد عنوان کردند اگر مسئولان دچار فساد اخلاقی و اقصتادی شوند، اثر وضعی در جامعه خواهد گذاشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه ودانشگاه را از برجستگی‌های استان بیان کرد و گفت: برای اینکه اثر وضعی در جامعه داشته باشیم، باید مبلغان صالح داشته باشیم

وی بهره گیری از الگوهای موفق در حوزه معروفات را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: در سال جاری مبتنی ر شعار سال، اقداماتی را مدنظر داریم و مسئولان امر باید منویات مقام معظم رهبری را در جامعه پیاده کنند از این رو تذکر مسئولان را در اولویت قرار دادیم.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ گروه امر به معروف تخصصی در استان تشکیل شده است، گفت: در ماه رمضان، تیم‌های خود را به صورت محسوس و نامحسوس به ارادات فرستادیم.

محمدی با اشاره به راه اندازی معاونت اجتماعی و مطالبه گری، معرفی و توسعه الگوهای موفق را از جمله برنامه‌ها بیان کرد.

وی زباله را مهمترین دغدغه استان بیان کرد و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه ورود پیدا کرد و با تعامل با دستگاه قضائی و دستگاه‌های ذی مدخل توانستیم این مشکل را حل کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد