تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 20:19
کد خبر : 119215

تمدن سازی اسلامی نیازمند عمل به امر به معروف و نهی از منکر است

تمدن سازی اسلامی نیازمند عمل به امر به معروف و نهی از منکر است

سلیمان مهدوی عصر یکشنبه در حاشیه نشست با آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان زرین دشت در گفتگو با خبرنگار مهر برلزوم تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نهادهای این شهرستان تاکید کرد و گفت: تمدن سازی اسلامی نیازمند عمل به امر به معروف و نهی از

سلیمان مهدوی عصر یکشنبه در حاشیه نشست با آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان زرین دشت در گفتگو با خبرنگار مهر برلزوم تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نهادهای این شهرستان تاکید کرد و گفت: تمدن سازی اسلامی نیازمند عمل به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه یکی از لازمه‌های تشکیل تمدن اسلامی احیای امر به معروف در جامعه است، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر مستلزم ساختار سازی کار آمد برای همه آحاد جامعه و حرکت به سمت گفتمان احیاگری است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس یکی از مهمترین مأموریت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر را احیای گفتمان دینی، آموزش و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی وظایف این ستاد به مردم دانست و خاطر نشان کرد: بحمدلله رایزنی‌های مربوطه برای حمایت از آمران امر به معروف و ناهیان از منکر در فارس انجام شده است.

وی تصریح کرد: آمرین امر به معروف و ناهیان از منکر فارس در حاشیه امن قضائی قرار دارند، زیرا معتقدیم که اگر از آمر به معروف حمایت نشود، امر به معروفی صورت نمی‌گیرد.

تمدن سازی اسلامی نیازمند عمل به امر به معروف و نهی از منکر است

مهدوی لازمه جامعه‌ای پایبند به اصول دینی را حمایت از ضابطین و آمرین به معروف دانست و ابراز کرد: با راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه قضائی فارس امنیت خاطر آمران به معروف و ناهیان از منکر در شیراز فراهم شده است.

این مسئول در ستاد امر به معروف استان فارس از راه اندازی مراکز مشاوره و حقوقی امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه‌های قضائی سراسر فارس خبر داد و گفت: اگر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر سه ضابطه ساختار سازی کار آمد، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی با هم و بصورت موازی در حرکت باشند، قطعاً فریضه امر به معروف نیز بصورت نمازهای واجب در جامعه جاری و ساری خواهد شد.

مهدوی با بیان اینکه یکی از وظایف این ستاد حمایت قضائی از آمران به معروف است، گفت: از آمران امر به معروف تمام قد حمایت می‌کنیم و انتظار داریم تا تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی ادارات شهرستانهای فارس به محوریت فرمانداری و همه ادارات دولتی تشکیل و به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار بگیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با بیان اینکه در همه شهرستان فارس این ستاد راه اندازی شده است، عنوان کرد: این ستاد باید محلی امن برای مردم و آمرین به معروف باشد تا به امر به معروف و نهی از منکر به یک ارزش در جامعه تبدیل شود.

تمدن سازی اسلامی نیازمند عمل به امر به معروف و نهی از منکر است

در ادامه امام جمعه شهرستان زرین دشت نیز در سخنانی کوتاه خواستار همکاری همه مردم برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر برای کاهش فساد مالی و اداری در تمامی نهادهای دولتی و خصوصی گردید و گفت: اید ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان احیا شود تا همه اقشار جامعه با احساس تکلیف و در حد توان خود رأی اجرای امر به معروف و نهی از منکر تلاش نماید.

حجت الاسلام دروند پور با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بین عامه مردم به غلط به عنوان گشت ارشاد و حجاب ترویج یافته بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد گشت مبارزه با فساد اداری و با هدف شناسایی مفسدین اداری در دولت جدید دنبال خواهد شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرین دشت ادامه داد: باید با اجرای امر به معروف و نهی از منکر با تاسی از بیانیه گام دوم انقلاب، سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج و از سبک زندگی غربی دوری کنیم.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از مهر، در این نشست سرهنگ سجاد راحت طلب فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ناحیه زرین دشت بعنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرین دشت منصوب شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد