تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 18:30
کد خبر : 119134

توزیع اعتبارات حوزه عفاف و حجاب براساس اولویت‌ها انجام شود

توزیع اعتبارات حوزه عفاف و حجاب براساس اولویت‌ها انجام شود

اقبال عباسی پنجم تیرماه در جلسه ستاد راهبری عفاف و حجاب در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: لازم است در کم و کیف ارزیابی‌های صورت گرفته از دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه عفاف و حجاب، تجدیدنظر صورت گیرد. استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود موازی‌کاری‌های بسیار در دستگاه‌های اجرایی و لزوم متمرکز شدن در

اقبال عباسی پنجم تیرماه در جلسه ستاد راهبری عفاف و حجاب در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: لازم است در کم و کیف ارزیابی‌های صورت گرفته از دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه عفاف و حجاب، تجدیدنظر صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود موازی‌کاری‌های بسیار در دستگاه‌های اجرایی و لزوم متمرکز شدن در سیاستگذاری‌های حوزه عفاف و حجاب، افزود: باید از هرگونه موازی‌کاری پیشگیری کرد، از طرفی باید اعتبارات و امکانات براساس اولویت‌های مرتبط در شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب توزیع شود، یعنی باید در توزیع امکانات و اعتبارات حوزه حجاب و عفاف دقت لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم برای ساختن انسان‌ها نازل شده است، گفت: انسان‌ها برای ساختن جامعه بهتر خلق شده‌اند، بنابراین باید اختیارات مسئولان را به‌روز کرد و  مسئول مربوط به فرهنگ یک استان و اختیارات او محوله مشخص شود.

عباسی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری استانی معروف به عفاف و حجاب بوده و انقلابی‌گری در این استان زبانزد همگان است.

در ادامه فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در قالب سند تحول بنیادین، فعالیت‌های خود را در زمینه بسیاری از مسائل انجام می‌دهد، اظهار کرد: آنچه در این سند بیان شده، تقویت آموزش تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است.

وی افزود: در این سند، ۲۱۶ برنامه در قالب ۹۲۶ زیربرنامه در خصوص عفاف و حجاب مشخص شده است، از طرفی در راستای توجه به پوشش و فرهنگ اسلامی و رعایت این امر، آیین‌نامه پوشاک مدارس تدوین شد که یکی از اقدامات مطلوب آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

در ادامه سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم برداشتن گام دوم انقلاب به صورت محکم، اظهار کرد: در عرصه فرهنگی کار مقطعی جوابگو نیست و باید بلندمدت بر روی آن تمرکز صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در کشور و بالتبع آن چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: طرح راهبران حجاب و عفاف با رویکرد گفتمان‌سازی به روش نوین انتقال ارزش‌ها سال گذشته در شهرستان‌های استان انجام شد که لازم است این طرح برای مدیران استانی نیز برگزار شود.

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ ابوالفضل احمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در حوزه حجاب و عفاف آسیب‌شناسی صورت نگرفته است، گفت: تا زمانی که این امر محقق نشود راهکار عملیاتی نخواهیم داشت.

وی افزود: تفکیک قائل نشدن میان عفاف و حجاب از آسیب‌های جدی است، زیرا حجاب امری ظاهری و عفاف امری درونی است، از طرفی به جای توجه به ریشه و زیربنا، به روبنا پرداخته شده که این امر از دیگر آسیب‌های موجود در این زمینه محسوب می‌شود.

احمدی گفت: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای ترویج عفاف و حجاب در میان دانش‌آموزان انجام می‌دهد، اما فراهم بودن بستر مناسب و دسترسی این قشر به صورت ۲۴ ساعته به فضای مجازی، توجه به عفاف و حجاب تاثیرگذاری بالایی نخواهد داشت، زیرا بستر انحراف مهیا است.

وی در خصوص تولید پوشاک ایرانی، اسلامی، تصریح کرد: لازم است نمایشگاهی دائمی با جذابیت بالا در رمینه تولید پوشاک ایرانی- اسلامی در دسترس عموم قرار گیرد، از طرفی از زیربناهای بسیار مهم در زمینه عفاف و حجاب، ازدواج آسان و به موقع جوانان است که می‌تواند نقش بسزایی در  زمینه کاهش آسیب‌ها ایفا کند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد