تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 - 14:20
کد خبر : 118276

جهاد اسلامی فلسطین: اشغالگران در قدس جایی ندارند

جهاد اسلامی فلسطین: اشغالگران در قدس جایی ندارند

خبرگزاری مهر – گروه بین الملل: راهپیمایی موسوم به پرچمها قرار است که امروز سه شنبه عصر به وقت فلسطین اشغالی برگزار شود. طبق برنامه اعلام شده، صهیونیستها در نظر دارند مقابل باب العامود اقدام به تجمع و رقص و پایکوبی با پرچمهای صهیونیستی کنند. این راهپیمایی در حالی قرار است برگزار شود که فلسطینی

خبرگزاری مهر – گروه بین الملل: راهپیمایی موسوم به پرچمها قرار است که امروز سه شنبه عصر به وقت فلسطین اشغالی برگزار شود. طبق برنامه اعلام شده، صهیونیستها در نظر دارند مقابل باب العامود اقدام به تجمع و رقص و پایکوبی با پرچمهای صهیونیستی کنند.

این راهپیمایی در حالی قرار است برگزار شود که فلسطینی ها به شدت نسبت به آن هشدار داده و گفته اند که در برابر آن سکوت نمی کنند و اجازه برگزاری آنرا نمی دهند برخی منابع نسبت به وقوع درگیری در اراضی اشغالی و حتی از سرگیری جنگ و درگیری ها در نوار غزه به خاطر این راهپیمایی به شدت هشدار داده اند.

در همین راستا، مقاومت فلسطین به نیروهای خود از جمله یگان‌های موشکی دستور آماده‌باش کامل داده است. پهبادهای اسرائیلی هم طی دو روز اخیر به طور گسترده در آسمان نوار غزه در حال گشت‌زنی بودند.

برخی منابع اسرائیلی برآورد کرده‌اند که پاسخ مقاومت به برگزاری این راهپیمایی، به شکل ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه به سمت اراضی اشغالی یا شلیک راکت به سمت برخی شهرک‌های مجاور غزه باشد.

الاخبار هم به نقل از برخی منابع آورده است که پاسخ مقاومت کاملاً هدفمند و به موازات راهپیمایی شهرک‌نشینان افراطی خواهد بود و یگان‌های موشکی مقاومت هم کاملاً آماده حملات راکتی به اهداف و مواضع دشمن هستند.

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ هم با صدور فراخوانی عموم فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی را به حضور گسترده در این شهر و اطراف مسجد الاقصی برای مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست فراخوانده است.

۱۳:۱۰ جهاد اسلامی: اشغالگران در قدس جایی ندارند

جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: سد بلندی در برابر همه تلاشها برای وارد شدن گزند به مسجد الاقصی خواهیم بود. سرزمین، سرزمین ماست و قدس، قدس ماست و مسجد، مسجد ماست.

جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: اشغالگران جایی در قدس ندارند و جانفشانی برای مسجد الاقصی مهم است. ساکنان قدس صف واحدی را همه جای این شهر تشکیل دهند. از ملت فلسطین در کرانه باختری و اراضی ۴۸ می خواهیم که به سمت قدس بروند.

۱۳:۵۰حماس: هر آنکه درخواست خویشتنداری دارد از صهیونیستها بخواهد که دست از اقدامات تنشزا بردارند

از سوی دیگر محمد حماده سخنگوی حماس اعلام کرد: واسطه ها از مقاومت درخواست که دست به تنش به سبب راهپیمایی پرچمها نزند.

وی افزود: جدا از درخواست میانجی گران، چاشنی انفجار در دست اشغالگران است.(اشاره تلویحی به اینکه همه چیز به صهیونیستها ربط دارد و اینکه با ممانعت از برگزاری راهپیمایی پرچمها مانع از تشدید اوضاع شوند).

حماده گفت: هر آنکه که خواهان خویشتنداری است از اشغالگران بخواهد که دست از اقدامات تنشزای خود در قدس و مسجد الاقصی دست بردارند. مقاومت اوضاع را بررسی می کند و همه گزینه ها مطرح است.

در حال تکمیل..

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد