تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 - 10:39
کد خبر : 117868

انتخاب اصلح بهترین معروف‌ها/فساد در جامعه ارزش‌ها را تغییر می‌دهد

انتخاب اصلح بهترین معروف‌ها/فساد در جامعه ارزش‌ها را تغییر می‌دهد

حجت الاسلام محمد بارانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین شرافت امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: تذکر لسانی فرد را اصلاح می‌کند و از مسیر اشتباه بر می‌گرداند و باعث اصلاح جامعه می‌شود. وی با اشاره به اینکه امر به معروف نقش مهمی در اصلاح

حجت الاسلام محمد بارانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین شرافت امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: تذکر لسانی فرد را اصلاح می‌کند و از مسیر اشتباه بر می‌گرداند و باعث اصلاح جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف نقش مهمی در اصلاح جامعه و فرد دارد، افزود: همه مردم به منزله مسافران کشتی هستند و اگر کشتی سالم باشد به سلامت به مقصد می‌رسند و اگر یک نفر کشتی را سوراخ کند همه غرق می‌شوند و اگر فساد در جامعه رسوخ پیدا کند آرام آرام جامعه از منظر ارزشی و فرهنگی دچار تغییر و نقص می‌شود.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه مشارکت در انتخابات دقیقاً دخالت در سرنوشت و یک نوع معروف اساسی محسوب می‌شود، گفت: مردم دو رسالت مهم یعنی حضور پرشور و دوم انتخاب افراد اصلح را در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر دارند که هر دویشان سرنوشت ساز تلقی می‌شود زیرا در زمینه توسعه شهرها و ایران اسلامی مؤثر است.

بارانی با بیان اینکه ارزش حجاب باید جایگزین بد حجابی شود، گفت: پیامبر اکرم (ص) به تغییر ارزش‌ها پرداخته و فرموده‌اند: «زمانی می‌آید که مردم امر معروف و نهی از منکر را ترک کنند، و بدتر زمانی می‌آید که مردم معروف‌ها را منکر و منکرها را معروف ببینند».

وی با بیان اینکه فساد در جامعه موجب غرق فضای فرهنگی می‌شود، تصریح کرد: اگر به آیات و روایات نگاه کنید می‌بینید جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان خلیفه الله آمده است یعنی آمران به معروف و ناهیان از منکر، جانشینان خدا در زمین هستند چرا که اولین آمر خداوند است.

امام جمعه مهدی‌شهر افزود: در قرآن بایدها که همان معروف‌ها و نبایدها همان منکرها است از طرف خدا تعریف می‌شود و اولین کسی که ما را به ترک محرمات دعوت می‌کند خداوند است، اگر کسی دغدغه اصلاح انسان‌ها را داشته باشد جانشین خدا در زمین و خلیفه الله است.

بارانی ابراز داشت: امام صادق می‌فرماید «امر به معروف و نهی از منکر راه انبیا و طریقه اصلی صالحان است و پیامبر می‌فرمایند امت من همواره در نیکی و خیر خواهند بود تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند».

وی با بیان اینکه هر چقدر گناه بیشتر باشد برکت خدا بیشتر از بین می‌رود، افزود: باید قبل از دیگران امر به معروف را از خود و خانواده شروع و سپس به اصناف و بازار سوق داد همانطور که حضرت علی (ع) در بازار مردم را به امر به معروف دعوت می‌کرد این تذکرات و هوشیاری‌ها در فضای غفلت جامعه یک بیداری ایجاد می‌کند و هر صنفی برای خود این برنامه را داشته باشد.

امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به اینکه امیدواریم مردم با حضوری پرشور پای صندوق‌های رأی فردی اصلح را برگزینند، بیان کرد: اگر تک تک جامعه احساس تکلیف کنند فضای جامعه به یک فضای پر نشاط معنوی تبدیل و ارزش‌ها رشد پیدا خواهد کرد، بنابراین هر چقدر این فضیلت در جامعه احیا شود ارزش‌ها در جامعه بیشتر حفظ می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد