تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 21:47
کد خبر : 117846

برای رسیدن به ورزش مورد علاقه‌ام ۴۵ کیلومتر راه را طی می‌کنم/حجاب مانع ورزش من نیست

برای رسیدن به ورزش مورد علاقه‌ام ۴۵ کیلومتر راه را طی می‌کنم/حجاب مانع ورزش من نیست

فائزه ابراهیمی در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: اهل روستای بوربور و متولد ۸۲ هستم و از سال ۹۷ وارد رشته‌ی جودو شدم. رتبه دوم و مقام اول استانی مسابقات کوراش بزرگسالان انتخابی تیم ملی را کسب کردم. وی گفت: از آنجایی که برادرم در این رشته کار می‌کرد، از کودکی در منزل

فائزه ابراهیمی در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: اهل روستای بوربور و متولد ۸۲ هستم و از سال ۹۷ وارد رشته‌ی جودو شدم. رتبه دوم و مقام اول استانی مسابقات کوراش بزرگسالان انتخابی تیم ملی را کسب کردم.

وی گفت: از آنجایی که برادرم در این رشته کار می‌کرد، از کودکی در منزل با هم تمرین می‌کردیم و پس از مدتی پدرم استعداد ورزش را در من دید و مشوقی برای پیشرفتم در این رشته شد. 

این جودوکار استان تصریح کرد: علاوه بر تشویق وی، خودم نیز خیلی سریع علاقه‌مند شده و حتی بعد آمدن از باشگاه نیز تمرین می‌کردیم که همین موجب ورود من به عرصه‌ آموزش حرفه‌ای شد. 

وی با ابراز خرسندی و امیدواری نسبت به موفقیت‌های آینده بیان کرد: انگیزه پدرم برای آنکه مارا، راهی آموختن این رشته می‌کند و همچنین اهداف بلند خودم، شوق و عشق را در درونم بیشتر می‌کند. 

ابراهیمی افزود: به دلیل شیوع کرونا مدتی باشگاه‌ها تعطیل شد اما الان دوباره کار رونق گرفته و ما مسافت ۴۵ کیلومتری را طی می‌کنیم تا ازروستا به باشگاه برویم.

این بانوی جودوکار از دغدغه بانوان روستایی در حیطه ورزش سخن گفت و اضافه کرد: شورای روستا چند سال پیش تلاش کردند که در روستا باشگاهی زده شود اما به نتیجه نرسید و این خیلی ناراحت کننده است که استعدادهای روستا به دلیل کمبود امکانات پیشرفت نکرده و شناخته نمی‌شوند؛ ضمن اینکه حامی خاصی نیز ندارند.

وی ضمن ابراز ناراحتی از امکانات کم، خاطر نشان کرد: باید در روستا، سالن ورزشی زده شود و اگر مقدور نیست حداقل تستی گرفته شود تا مهارت‌ها و استعدادهای مناطق محروم نیز شناسایی شوند.

ابراهیمی ضمن تشکر از رضامهنانی که با خرید اولین لباس جودو مشوق پیشرفت وی بوده، گفت: بجز ورزش جودو برای کنکور درس می‌خوانم و علاوه بر آن درکشاورزی به پدرم کمک می‌کنم به گونه‌ای که شب‌ها مطالعه کرده و روزها به کشاورزی می‌پردازم که گاهی امتحانات آنلاین را نیز سر زمین انجام می‌دهم.

وی در ادامه در خصوص حجاب تصریح کرد: از آنجایی که مسلمان و ایرانی هستیم هرمنطقه از جهان نیز که برویم با حجاب حضور پیدا خواهیم کرد و حجاب مانع پیشرفت در رشته ورزشی نیست، چون حجاب بیانگر شخصیت انسان بوده و ممکن است از نگاه هر فرد متفاوت باشد اما برای من مانعی ایجاد نکرده است.

ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: اگر کسی چیزی را واقعا بخواهد با تلاش به آن خواهد رسید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد