تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 20:02
کد خبر : 117835

نقاط کم برخوردار مورد توجه جدی دولت آینده خواهد بود

نقاط کم برخوردار مورد توجه جدی دولت آینده خواهد بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی عصر پنجشنبه در گفتگو با شبکه اترک استان خراسان شمالی با بیان اینکه کشور درگیر مافیاهای متعددی است، اظهار کرد:: اگر بتوانیم با اصلاحات همه جانبه و نوین شرایط مدیریتی جدیدی فراهم کنیم، می‌توانیم قله‌های افتخار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی عصر پنجشنبه در گفتگو با شبکه اترک استان خراسان شمالی با بیان اینکه کشور درگیر مافیاهای متعددی است، اظهار کرد:: اگر بتوانیم با اصلاحات همه جانبه و نوین شرایط مدیریتی جدیدی فراهم کنیم، می‌توانیم قله‌های افتخار را با تجربیات ۴۲ ساله خود فتح کنیم.

این داوطلب ریاست جمهوری با بیان اینکه حوزه اقتصاد و مدیریت کشور نیازمند تحول و دگرگونی است، گفت: این کار معطوف به جهش تولید، برداشتن موانع تولید و کمک به تولید است و باید هر آنچه که مقابل تولید قرار می‌گیرد را رفع کنیم.

وی تمرکز زدایی و توجه به شهرستان‌ها را به عنوان نقاط مولد و حاصل خیز کشور، یکی از راهکارهای توسعه برشمرد و افزود: توجه به خلق ثروت و توزیع مناسب آن، دقت در آمایش سرزمینی و در پیش گرفتن استراتژی درست صنعتی، انتخاب پیشران‌های صنعتی و هم چنین دادن اختیارات به شهرستان‌ها مبتنی بر یک الگوی مشخص کشوری که بر تأمین عزتمند معیشت مردم استوار باشد از دیگر اموری است که به آن پرداخته خواهد شد و جهشی بزرگ را رقم خواهد زد.

زاکانی تاکید کرد: هم اکنون دولت هزینه‌های خود را از جیب مردم تأمین می‌کند و شرایطی را به وجود آورده است که اگر ۸ سال کار کنیم تازه به سال ۹۰ باز می‌گردیم.

این داوطلب ریاست جمهوری مشکلات کشور را ناشی از بی برنامگی دانست و بیان کرد: متعهد می‌شویم که در آغاز راه دولت خود اصلاحات را از خود دولت شروع کنیم و اولین اقدام تمرکز زدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها است.

وی افزود: برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه یعنی ۲۰ سال کشور چشم انتظار توزیع قدرت و تمرکززدایی است و اصل ۴۸ قانون اساسی تاکید بر این امر دارد.

زاکانی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت تمرکززدایی و دادن اختیار به شهرستان‌ها است به گونه‌ای که ۴۳۰ نقطه شهرستانی در سطح کشور بتوانند بر سر رشد و سازندگی با یکدیگر رقابت داشته باشند تا کشور از قاعده هرم اجتماعی دگرگون شود.

این داوطلب ریاست جمهوری توجه به اقتصاد کشور را از برنامه‌های مهم خود اعلام کرد و اظهار داشت: نباید کسی از نظر معیشت شرمنده خانواده خود باشد؛ پرونده بیکاری و شرایط سخت مسکن را باید ببندیم زیرا چنین مشکلاتی نباید در کشور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی حدود ۶۶ سال زمان می‌برد تا فردی در تهران صاحب یک خانه ۷۵ متری شود و این زمان در استان‌ها نیز حدود ۲۹ سال است و اگر خانه بالای ۱۰۰ متری باشد، باید بیش از این سال‌ها صبر کنند و با همین وضعیت یک شهروند باید ۵۸ درصد از حقوق خود را کنار بگذارد تا بتواند اجاره مسکن را پرداخت کند که این میزان در شهرستان‌ها تا ۲۸ درصد است.

زاکانی تصریح کرد: این بد و زشت است که دختران ما در سن ۲۴ سالگی و پسران ما در سن ۲۹ سالگی ازدواج کنند و صاحب فرزند بشوند، اما در ۳۳ سالگی برای آنان شغل پیدا شود لذا باید با خلق ثروت و دقت در آمایش سرزمینی تحول ایجاد کرد و ما تلاش می‌کنیم که به هر شهرستان یک مأموریت بدهیم.

این داوطلب ریاست جمهوری به بسته‌های سه قسمتی برای دهک‌های ضعیف، متوسط و بالا از نظر بهداشت و درمان نیز خبر داد و اظهار داشت: ارائه خدمات سرپایی و عمومی در این حوزه برای همه رایگان است اما در دادن خدمات درمانی بستری، بیماری‌های سخت علاج و بیماران خاص با توجه به دهک‌ها برنامه ریزی خواهیم کرد به طوری که مریض نباید به جز بیماری درد بی پولی داشته باشد.

وی دولت خود را نوکر مردم قلمداد کرد و اظهار داشت: مردم باید بدانند که دولت نوکر و خدمتگذار آنان و تکیه گاهشان است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید بر علیه تنبلی‌ها قیام کنیم، گفت: همه تلاشم در ۲۰ سال گذشته این بوده است که فساد در کشور را زمین گیر کنم و هم اکنون با کوله باری تجربه، شناخت دقیق برای رفع موانع هستم و دوران برای مفسدان تمام خواهد شد.

این داوطلب ریاست جمهوری بر استفاده از ظرفیت بین المللی برای توسعه کشور تاکید کرد بیان داشت: بدون اینکه پایمان بلرزد از تمام ظرفیت‌ها در این راستا باید استفاده کنیم.

وی توجه به اقلیت‌های مذهبی و قومیت‌ها را از دیگر برنامه‌های دولت خود اعلام کرد و افزود: باید به نقاط کم برخوردار کشور توجه ویژه ای داشته باشیم و در اولویت‌های کاری قرار گیرد و به تبعیض‌ها و بی اراده گی ها پایان داد.

زاکانی با اشاره به اینکه صنایع مختلف در کشور امکانات متعدد شرایط را به سمتی برده است که اگر ما دقت کنیم می‌توانیم تحول بزرگی در کشور رقم بزنیم گفت: کانون تولید و جهش و محل تحول با تمرکز زدایی باید در شهرستان‌ها باشد.

این داوطلب ریاست جمهوری تصریح کرد: در هر شهرستان از نخبگان آنان برای رفع مسائلی از جمله مشکلات اقتصادی، مسکن، اشتغال استفاده خواهیم کرد.

وی تأمین مسکن, اشتغال و تأمین اجتماعی و آموزش برای مردم را از برنامه‌های انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: تأمین این نیازمندی‌ها برای مردم در قانون اساسی نیز به آن اشاره شد و باید به طور جد به آن توجه شود.

زاکانی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سالانه باید در کشور یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و حدود ۳۵۰ هزار واحد از سوی مردم کمتر از یک سال ساخته می‌شود، ولی طولانی شدن صدور مجوز موجب شد تا این برنامه محقق نشود.

وی در انتها برداشتن موانع صدور مجوز و رونق کسب و کار را از دیگر برنامه‌های دولت خود اعلام کرد و گفت: باید با تجمیع اطلاعات صدور مجوزها را در کشور کاهش دهیم و این برنامه در سایر کشورهای جهان در حال انجام است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد