تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1400 - 13:56
کد خبر : 117307

بنای یاد بود شهدای مدافع حرم در محله حر بجنورد احداث می‌شود

بنای یاد بود شهدای مدافع حرم در محله حر بجنورد احداث می‌شود

محمد رستمی، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (ع) منطقه حر بجنورد، در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ارادت نوجوانان و جوانان این محله به شهید والامقام  «مجید قربانخانی» از شهدای مدافع حرم، اشاره کرد و گفت: اولین بار عکسی از شهید همراه با زندگینامه‌اش سر در هیئت و مسجد نصب شد  و

محمد رستمی، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (ع) منطقه حر بجنورد، در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ارادت نوجوانان و جوانان این محله به شهید والامقام  «مجید قربانخانی» از شهدای مدافع حرم، اشاره کرد و گفت: اولین بار عکسی از شهید همراه با زندگینامه‌اش سر در هیئت و مسجد نصب شد  و جوانان و نوجوانان به زندگی نامه این شهید علاقمند شدند.

وی افزود: تهیه بسته‌های فرهنگی حاوی تمثال شهید قربانخانی و نشر زندگی نامه آن شهید مدافع حرم، خیلی از جوانان را مرید شهدا کرد و برخی خواهران با تاسی از شهید حجاب برتر و چادر را انتخاب کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (ع) منطقه حر بجنورد، توضیح داد: پس از آن مرام شهید در محله  الگو شد و هر برنامه‌ای؛ از برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی تا دستگیری از مستمندان و کمک‌های همدلانه شامل یک هزار بسته غذایی و پنج هزار پرس غذای گرم، با نیت و مزین به نام آن شهید والامقام جان می‌گرفت.

رستمی در ادامه اعلام کرد: پس از آن جوانان محله تصمیم به احداث بنای یادبود شهید  قربانخانی و شهدای محله حر گرفتند که هم اکنون ساخت این پروژه بیش از یک ماه است که آغاز شده و به نیمه رسیده و در حال تکمیل شدن است.

وی همچنین ادامه داد: پروژه یادمان شهدا در محله حر که از مناطق حاشیه شهر بجنورد بنا شده و ۱۰۰ میلیون تومان نیز هزینه دارد که این هزینه با یاری جوانان و نیز شهرداری تامین می‌شود.

گفتنی است، شهید مجید قربانخانی،  معروف به «حر شهدای مدافع حرم»  متولد ۱۳۶۹است. وی در سال ۱۳۹۴ در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از سه سال از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی و به ایران منتقل شد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد