تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1400 - 10:09
کد خبر : 116604

تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی/ برای سومین بار آبرویم را کف دستم گذاشتم

تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی/ برای سومین بار آبرویم را کف دستم گذاشتم

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ «هشتمین جمهور» عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار انتخابات و نامزد‌های ریاست جمهوری می‌پردازد. آخرین اخبار انتخابات را از بیست و ششمین شماره‌ی «هشتمین جمهور» بخوانید. تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور پس از

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ «هشتمین جمهور» عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار انتخابات و نامزد‌های ریاست جمهوری می‌پردازد.

آخرین اخبار انتخابات را از بیست و ششمین شماره‌ی «هشتمین جمهور» بخوانید.

تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی

سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور پس از پایان چهارمین جلسه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: «در جلسه امروز با تدبیر وزیر کشور برنامه مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری تغییر یافت. مصوبه جلسه بر این شد که مناظره‌ها در ساعات پرمخاطب تلویزیون انجام شود و یک شب پیش از مسابقه فوتبال و یا یک شب بعد از فوتبال مناظره برگزار شود. بر این اساس کمیسیون تصمیم گرفت زمان برگزاری مناظره‌ها به روز‌های ۱۶، ۲۰ و ۲۴ و یا ۱۸، ۲۲ و ۲۶ خرداد منتقل شود.»

رئیسی: باید ریشۀ فساد را خشک کنیم

سید ابراهیم رئیسی روز گذشته با حضور در شهرک صنعتی عباس آباد که از مهم‌ترین مراکز تولیدی در استان تهران محسوب میشود، گفت: «از هر مجموعه اقتصادی که بازدید کردم، مردم از مدیریت بانکی گله‌مند بودند. من در قوه قضائیه جلسات پی در پی را با مسئولان بانکی داشتم و تلاش‌های فراوانی برای اصلاح وضع موجود کردم، اما این اقدامات کافی نیست. باید در سرمنشا، ریشه فساد را بخشکانیم و من برای انجام این ماموریت بزرگ وارد صحنه شده ام.»

وی افزود: «ما نیازمند یک خیزش عمومی و اجتماعی برای برپایی ایران قوی هستیم. این خیزش عمومی حتما نیاز به هم پیمانی یک دولت مردمی با نیرو‌های مولد کشور دارد.»

قاضی‌زاده: تورم را به زیر ۵ درصد می‌رسانم

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تلویزیونی گفت: «برنامه مفصلی برای کنترل تورم دارم و دوسال است که بر روی آن کار می‌کنیم. باید بررسی کنیم، چگونه کشور‌هایی که تورم را کنترل کرده‌اند موفق شدند.»

وی تصریح کرد: «۵۱ برنامه و پروژه در حوزه اصلاحات ساختاری و نهادی اقتصادی تهیه کردیم و تحت عنوان کتاب «دولت اعتماد» چاپ کردیم. بر اساس این برنامه، در عرض ۴ سال نه تنها نرخ تورم کاهش می‌یابد بلکه آن را تک‌رقمی می‌کند و به زیر ۵ درصد می‌رساند.»

برای سومین بار آبرویم را کف دستم گذاشتم

محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: «من دو بار آبرویم را کف دستم گذاشته‌ام و در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده‌ام. این بار هم آبرویم را کف دستم گذاشتم و به انتخابات آمده‌ام. همیشه می‌گفتم اقتصاد و این بار هم آمده‌ام تا برنامه‌هایم را بگویم. در هیچ کدام از دولت‌هایی که انتخاب کرده‌اید نبوده ام، اما همراه بوده‌ام.»

رضایی با بیان این که به نظر دولت ما خانه‌داری شغل محسوب می‌شود گفت: «زیرا تربیت فرزندان و سلامت خانواده اهمیت دارد در این راستا ما بانوان که دو و بیش از آن فرزند دارند و زمانشان را صرف تربیت فرزند و سلامت خانواده می‌کنند، شاغل محسوب می‌کنیم پس از ۶ ماه آموزش به این خانم‌ها حقوق پرداخت می‌کنیم.»

حمایت جبهه پایداری از رئیسی

مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی از حمایت تشکل متبوعش از رئیسی به عنوان کاندیدای اصلح انتخابات خبر داد و گفت: «جبهه پایداری با چنین نگرش انقلابی پس از ارزیابی دقیق نامزد‌های مطرح در جبهه انقلاب را مطابق شاخص‌های اعلامی از سوی رهبر عزیزمان بررسی نمود و نهایت جهت نزدیک شدن به انتخاب اصلح از میان جناب آقای رئیسی و جناب مهندس محصولی و جناب دکتر جلیلی در شورای مرکزی جمع‌بندی نمود و مقرر شد پس از ثبت نام نامزد‌های ریاست جمهوری از سه نفر از بزرگواران یک نفر به عنوان گزینه نهایی و اصلح به مردم عزیز و شریف ایران معرفی شود که نهایتا جناب آقای محصولی علی رغم اصرار اعضاء شورای مرکزی جبهه از ثبت نام خودداری کرد؛ و در نهایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی با توجه به اجماع اغلب جریانات ونیرو‌های جبهه انقلاب جناب آقای رئیسی را بعنوان اصلح به مردم عزیز و شریف ایران اسلامی معرفی می‌نماید.»

واکنش قاضی‌زاده به اظهارات سردار شکارچی

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به اظهارات سردار شکارچی سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح در مورد پرهیز نامزد‌ها از پرداختن به موضوعاتی مانند «سرباز حرفه‌ای» در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏مسئله‌ی سربازی… یک مسئله‌ی مطرحی است؛ این قضیّه جزو همان قضایای پیچیده است… باید فکر کرد، جوانبش را دید و ان‌شاءالله به تصمیم درستی برسیم. فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان؛ ۲۱/اردیبهشت‌ماه/۱۴۰۰»

وعده‌های غیرقابل تحقق نامزد‌ها

محمد جواد آرین منش اظهار کرد: «گاهی وعده‌هایی از سوی نامزد‌های انتخابات شنیده می‌شود که حتی افراد کم سواد هم متوجه می‌شوند قابل تحقق نیست، زیرا وعده‌های کمتر از این در دوره‌های گذشته محقق نشده است. طرح قول‌های فاقد پشتوانه موجب می‌شود مردم اعتماد خود را نسبت به حاکمیت و مسئولان از دست بدهند. مردم به راحتی متوجه می‌شوند که کدام وعده‌ها دست نیافتنی است و حتی گاهی این وعده‌ها را به استهزا می‌گیرند.»

حضور سرخابی‌ها در ستاد‌های انتخاباتی

ستاد مردمی آیت الله رئیسی شاخه فناوری اطلاعات، ورزش و کارآفرینی خود را معرفی کرد که با حکم حامد علم الهدی رییس شورای مرکزی این ستاد، سهیل یحیی زاده مشاور اقتصادی فعلی باشگاه استقلال و عضو کمیسیون تخصصی و تنظیم مقررات ارتباط رادیویی، به عنوان جانشین شده است.

محسن مهرعلیزاده رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی و فوتبال ایران نیز از مهدی رسول پناه مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس را به عنوان مشاور در کنار خود قرار داده تا از او برای جلب رأی استفاده کند.

عدم رعایت پروتکل‌ها تخلف انتخاباتی‌ست

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: «ما تا انتخابات شرایط شکننده‌ای از نظر کرونا داریم و هیچ شهر آبی هم نخواهیم داشت و مردم هم می‌بایست رعایت کنند تا این میزان به بالای ۸۰ درصد برود تا شرایط با ثبات بشود.»

وی افزود: «بعد از احراز صلاحیت کاندیدا‌ها وارد دوران تبلیغات شده‌ایم و مهم‌ترین بحثی که در این ایام داریم، رعایت پروتکل‌هاست که یک دستورالعمل با همکاری وزارت بهداشت تهیه و در ستاد ملی کرونا تصویب و ابلاغ شد و ما این را برای ۷ نامزد ابلاغ کردیم. عدم رعایت پروتکل‌ها هم نوعی تخلفات انتخاباتی است و قابلیت رسیدگی و پیگیری دارد؛ این محدودیت‌ها شامل عدم تجمع در اماکن مسقف است به‌جز ستاد‌های نامزد‌ها که بر اساس رنگ‌بندی شهرهاست و اولویت اماکن روباز است و آن‌جا هم باید حداقل و یعنی ۳۰ درصد ظرفیت استفاده شود.»

۲۳۰۰ سازه برای تبلیغات در تهران

حمید فرزام، معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری تهران در تشریح عملکرد سازمان زیباسازی شهر تهران برای آماده کردن فضا‌های تبلیغات در انتخابات گفت: «سازه‌های مناسب تبلیغات انتخاباتی تهیه و ساخته شده و در اختیار شهرداری‌های مناطق برای نصب قرار گرفته است تا بر اساس نیاز به هر تعداد که نیاز است در سطح شهر نصب شود.»
وی افزود: «تعدادی از این سازه‌ها به شکل آزمایشی نصب شده، اما چون تبلیغات میدانی و محیطی شروع نشده همه این سازه‌ها هنوز پخش نشده، اما همگی آن‌ها تا ۲۰ خردادماه سال جاری نصب و عملیاتی خواهند شد. تعداد ۲۳۰۰ سازه آماده شده که با توجه به میزان نیاز و تراکمی که در زمان تبلیغات به وجود می‌آید، توزیع و نصب می‌کنیم.»

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد