تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1396 - 4:35
کد خبر : 11625

ترویج پوشش عفیفانه در نمایشگاه «مد و لباس تن پوش ایرانی»

ترویج پوشش عفیفانه در نمایشگاه «مد و لباس تن پوش ایرانی»

مرضیه کاظمی، دبیر مجمع فعالان مردمی عفاف و حجاب استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: نمایشگاه «مد و لباس تن پوش ایرانی» به همت مجمع فعالان مردمی عفاف و حجاب استان همدان با هدف توزیع و ترویج مدل‌های فاخر سنتی و پوشش عفیفانه ۱۱ لغایت ۱۶ شهریورماه در نگارخانه

مرضیه کاظمی، دبیر مجمع فعالان مردمی عفاف و حجاب استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: نمایشگاه «مد و لباس تن پوش ایرانی» به همت مجمع فعالان مردمی عفاف و حجاب استان همدان با هدف توزیع و ترویج مدل‌های فاخر سنتی و پوشش عفیفانه ۱۱ لغایت ۱۶ شهریورماه در نگارخانه نگاه نو برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: ‌متأسفانه امروزه شاهد حجم بالای پوشاک وارداتی در بازار هستیم که تناسبی با پوشاک اسلامی ندارد و این امر حتی تولیدکنندگان پوشاک در داخل کشور را تحت تأثیر قرار داده است به گونه‌ای که تولیدکنندگان داخلی از پوشاک وارداتی الگو می‌گیرند.
کاظمی گفت: به همین جهت این نمایشگاه که با همکاری جمعی از مدرسین و کارشناسان طراحی لباس دانشگاه فرهنگ و هنر همدان برگزار می‌شود درصدد ارائه الگو مناسب در تهیه پوشاک اسلامی است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه برای دومین با در همدان برگزار می‌شود، ابراز کرد اضافه شدن بخش پوشاک ویژه کودکان و آقایان، این نمایشگاه را نسبت به نمایشگاه سال قبل متمایز می‌کند چراکه عفاف و حجاب، فقط مختص بانوان نیست آقایان نیز باید در صدد پوشش مناسب باشند.
وی افزود: برای نهادینه کردن حیا نیز در فرزندان باید از سنین قبل از تکلیف به صورت مرحله مرحله کودکان را به پوشش مناسب سوق داد، لذا باید پوشاکی در بازار برای کودکان ارائه شود که هم جذاب باشد و هم موازین حیا و عفاف در آن وجود داشته باشد.
دبیر مجمع فعالان مردمی عفاف و حجاب همدان خاطرنشان کرد: در طول برگزاری نمایشگاه، هر روز صبح و عصر کارگاه آموزشی رایگان نیز در بخش های نقاشی روی پارچه، قلاب بافی، مشاوره طراحی، دوخت لباس، آناتومی، عثمان دوزی، سوزندوزی، ترانسفر، چرم دوزی و … برگزار می شود.
وی تأکید کرد: مجمع فعالان مردمی عفاف و حجاب اواخر سال ۱۳۹۴ تشکیل شد و با هدف تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب در سطح جامعه شروع به کار کرد.
گفتنی است که علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت ۹ الی ۱۱ و ۱۵ الی ۱۹ به آرامگاه بوعلی، پشت شهرداری نگارخانه نگاه نو مراجعه نمایند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد